بررسی صحت اندازه های متراژ زمین

  • گاهی اوقات مهندسی نزد شما می آید و شما از صحت اندازه های بدست آمده زمینتان و متراژ دقیق آن مطمئن نیستید و شک دارید که آیا این اندازه ها درست است یا خیر؟

    باید بدانید که یک مهندس نقشه بردار با توجه به ابعادی که شما به آن نشان میدهید و با توجه به گوشه های زمین که خودتان به ایشان نشان میدهید متراژ را تعیین میکند

    ما به شما توصیه میکنیم حتی الامکان به مهندس نقشه بردار خود اعتماد کنید اما اگر چنانچه خیلی برایتان مهم بود میتوانیم دوباره کاری هم انجام دهیم تا خیالتان از این بابت راحت شود.

    گاهی اوقات هر متر زمین در یک منطقه بالای چند ده میلیون تومان ارزش دارد و در آنجا برای مالک زمین و یا کارفرما مسئله ای نیست حالا ۵۰۰ هزار تومان هم دوباره بدهد و یک مهندس نقشه بردار دیگر بیاید و متراژ دقیق را بار دیگر اندازه گیری کند و بتواند تطبیق بدهد چون در مقابل اگر اشتباهی شده باشد شاید به نظرش ارزشش را دارد.

    اما برخی دیگر این کار را نمیکنند و از اینکه گوشه ها را به درستی به مهندسشان نشان داده اند مطمئن هستند و فقط میخواهند بدانند آیا محاسبات انجام شده صحت دارد یا نه که در این صورت فقط میتوانند نقشه تهیه شده را در تلگرام یا واتس آپ برای شماره ۰۹۱۲۰۹۱۸۸۱۸ میفرستند و سپس بررسی انجام میشود که آیا متراژ درست بدست آمده یا خیر

    این کار با هزینه ای به مراتب کمتر انجام میشود.

    به هر حال چنانچه برای کنترل کیفیت کار نیز نیاز به نقشه بردار داشتید میتوانیم در خدمت شما عزیزان باشیم.

    برای نمونه کار نیز پروژه کوچکی از کنترل کیفیت کار را برایتان در زیر شرح میدهم.

    سخصی به بنده پیام داده بود که درباره متراژ بدست آمده از زمینش مردد است اما مطمئن هست که جای گوشه ها را درست نشان داده و اندازه ها نیز درست است.

    ایشان دو عکس زیر را برای بنده ارسال کردندنقشه کنترل کیفیت کار نقشه برداری
    همانطور که میبینید مساحت را پوشانده اند تا بتوانند صحت آن را با عددی که برایشان میفرستم چک کنند.

    من به ایشان اصرار کردم که کار این مهندس درست است اما چون اصرار بر این بود که کنترل کنم که آیا متراژ بدست آمده صحیح است یا خیر بنده این کار را برای ایشان به سادگی در نرم افزار اتوکد کردم و برایشان فرستادم.


    مساحت بدست آمده نقشه

    و طبق تصویر عرض کردم که مساحت ۲۳۱۷ متر است و ایشان هم سپس عکس زیر را فرستادند و تاکید کردند که بله این متراژ صحیح است و به کار مهندس خود ایمان آوردند.

    صحت و سقم کار نقشه بردار

    به هر حال در صورتی که نیاز به انجام دوباره کار از بیس و ابتدا و یا تنها کنترل محاسبات کار را داشتید ما در خدمت شما عزیزان هستیم و میتوانیم کار را برایتان از ابتدا انجام دهیم و یا محاسبات آن را مجددا انجام داده و کنترل کنیم.

    در هر صورت پیشنهاد میکنیم به کار مهندس خود اعتماد داشته باشید و نیاز به کنترل نیست اما اگر زمین شما خیلی ارزشمند است و میخواهید برای این کار وسواس به خرج بدهید ما میتوانیم این کار را انجام بدهیم.

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۵ رای

    Leave A Comment