تفاوت های عکس هوایی و نقشه هوایی چیست و کدام یک کاربرد دارد؟

  • عکس یا نقشه

    گاها مواردی بوده که دوستان از ما سوال میکنند که فرق عکس هوایی با نقشه هوایی در چیست و این دو چه تفاوت هایی با هم دارند و یا سوال متداول تری که پرسیده میشود این است که کدام یک کاربرد بیشتری دارد و یا کدام یک در محاکم قضایی برای اثبات زراعت و یا برای اثبات مرزها میتوان از آن استفاده کرد.

    البته جواب تفاوت عکس و نقشه خیلی واضح و ساده هست تا حدی که در یک جمله میتوان بیان کرد که نقشه دارای علائم و نشانه هست و عکس همه چیز را در یک لحظه توسط دوربین عکسبرداری ذخیره کرده و این مطلب کاملا عمومی هست و اصلا جنبه تخصصی ندارد از این روی از مهندسین عزیزی که وارد وبسایت میشوند پوزش میخواهیم. نقشه هوایی را از روی عکس های هوایی تهیه کرده اند و بنابر این عکسها جزئیات بیشتری را شامل میشوند در ادامه یک نمونه عکس و نقشه خدمت شما برای درک بیشتر این موضوع آورده میشود.

    این یک نمونه نقشه هوایی از یک منطقه در همدان هست که دارای نوشته و کد ارتفاعی بوده و همچنین دارای اطلاعات زیادی میباشد که عموما از روی تصاویر هوایی تهیه میشود:

    نقشه هوایی

    با تعریف تخصصی آن کاری نداریم و کاملا واضح نقشه یک سری علائم هست که از روی واقعیت کشیده شده و همانطور که دیدید در نقشه ها توسط علائم و نشانه ها و نوشته ها سعی در انتقال اطلاعات به ما را دارند.

    همچنین این هم یک نمونه عکس هست که قطعا عکس هوایی کاربرد بیشتری دارد:

     

    akse havayi

    امیدواریم که این مطلب مورد پسند و استقبال شما واقع شده باشد و بتواند سوال ساده تفاوت عکس و نقشه را به صورت عمومی و کلی پاسخ گفته باشد. همچنین اگر نیاز به خرید عکس هوایی دارید ما میتوانید در خدمت شما باشیم که بهتر است مختصات ملک مد نظر خود را برای ما در واتسپ ارسال کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۹ رای

    Leave A Comment