خدمات GIS – انجام پروژه جی آی اس

  • تاریخچه سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی (GIS)

    در اواسط دهه ۱۹۶۰، به نخستین بار کارهایی در زمینه سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی (GIS) در ایالات متحده آغاز شد. در آن زمان، از منابعی نظیر تصاویر هوایی، اطلاعات زمین‌شناسی، اطلاعات خاک، اطلاعات کشاورزی و دیگر منابع مشابه برای جمع‌آوری اطلاعات جغرافیایی استفاده می‌شد. با عبور از زمان و پیشرفت علم و فناوری، انسان‌ها توانستند در دهه ۱۹۷۰ به فناوری‌های کامپیوتری و تکنولوژی‌های مرتبط با مدیریت داده‌های مکانی دست یابند.

    این پیشرفت‌ها، شرایط مناسبی را برای تجزیه و تحلیل داده‌های جغرافیایی بزرگ ایجاد کرد. سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی (GIS) این امکان را فراهم کردند که داده‌های زمینی به‌روز را نگه‌داری کرده و اطلاعات مختلف را با هم ترکیب کنند.

    مفهوم و کاربرد GIS

    GIS مخفف عبارت “سامانه اطلاعات جغرافیایی” است و در صنایع مختلفی نظیر نقشه‌برداری شهری و غیره به‌کار می‌رود. تعریف‌های متعددی برای سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی (GIS) وجود دارد، اما یکی از جامع‌ترین تعاریف ارائه شده توسط موسسه تحقیقات سیستم‌های محیطی در ایالات متحده است.

    تعریف این موسسه به شرح زیر است: “سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی (GIS) به مجموعه‌ای از سخت‌افزارها، نرم‌افزارها، منابع انسانی و داده‌های جغرافیایی اطلاق می‌شود که به‌منظور جمع‌آوری، تجزیه و تحلیل، و استفاده از اطلاعات جغرافیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.”

    سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی (GIS) به صورت کاربردی امکان ثبت اطلاعات برای هر قسمتی از نقشه (لایه) را دارند و پس از ثبت اطلاعات به صورت لایه به لایه، این اطلاعات را تکمیل، تفکیک، و کنترل می‌کنند. از دیگر قابلیت‌های این سیستم می‌توان به قرار دادن لایه‌های کاربردی بر روی یکدیگر و استفاده از آنها در مختلف بخش‌ها از یک منطقه یا کشور اشاره کرد. از مثال‌های کاربردی آن می‌توان به برنامه‌ریزی شهری و شهرداری، تهیه نقشه‌های پایه، نقشه‌برداری زیرزمینی، مطالعات جمعیتی و غیره اشاره کرد.

    اجزاء اصلی سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی (GIS)
    سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی (GIS) از سه بخش اصلی تشکیل شده‌اند:

    ۱٫ نیروی متخصص: نیروهای متخصص وظیفه طراحی، پیاده‌سازی، و به‌روزرسانی داده‌ها را دارند.

    ۲٫ رایانه: این بخش شامل سخت‌افزار و نرم‌افزار است که برای ذخیره‌سازی، به‌روزرسانی، و تجزیه‌وتحلیل داده‌های جغرافیایی استفاده می‌شود.

    ۳٫ داده‌ها: در سامانه GIS، داده‌ها به دو دسته داده‌های مکانی (مرتبط به موقعیت و شکل) و داده‌های توصیفی (اطلاعات توصیفی و خصوصیات مرتبط با موقعیت) تقسیم می‌شوند.

    انجام پروژه جی آی اس

    نرم افزار جی آی اس یک نرم افزار جامع در زمینه ژئوماتیک است که بسیار گسترده بوده و میتوان گفت محدود به نقشه برداری هم نیست و میتوان در زمینه تحلیل اطلاعات دیگر نظیر اطلاعات علوم مهندسی کشاورزی و … نیز از آن بهره برداری کرد.

    تعریف ساده ای اگر بخواهیم از نرم افزار آرک جی آی اس داشته باشیم این است که جی آی اس تلفیق اطلاعات توصیفی و مکانی را انجام میدهد و بوسیله جی آی اس میتوان گستره عظیمی از اطلاعات را با لایه بندی در یک جا جمع کرد و تحلیل های کیفی و کمی انجام داد یا بررسی های تخصصی را از این نرم افزار استفاده کرد.

    در صورتی که پروژه ای برای سازمان یا شرکت خاصی قرار هست در زمینه نرم افزار جی آی اس برون سپاری شود در خدمت شما هستیم ما همچنین برای راه انداختن کار دانشجویان در بخش پایان نامه کارشناسی ارشد که بخشی از پروژه خود را قرار است با نرم افزار آرک جی آی اس انجام دهند نیز در خدمتتان هستیم.

    در صورتی که نیاز به انجام پروژه جی آی اس و انواع خدمات نقشه برداری و…  مشاوره نرم افزار ARC GIS با قیمت مناسب و در اسرع وقت دارید در خدمت شما عزیزان هستیم البته اولویت با سازمان ها و شرکتها هست و کار ایشان در مرحله نخست انجام خواهد شد.

    GIS ready یا آماده سازی داده ها برای ورود به جی آی اس

    احتمالا اگر کمی با نرم افزار آرک جی آی اس کار کرده باشید و یا اطلاعاتی از این نرم افزار داشته باشید درباره جی آی اس ردی کردن نقشه ها مطالبی شنیده اید و یا اسم آن به گوشتان آشنا می آید. همانطور که میدانید هدف از جی آی اس ردی ، انجام ویرایش و آماده سازی اطلاعات مكانی برای ورود به سیستم جی آی اس ، كنترل عوارض و صحت ارتباط آنها، حذف عوارض تكراری، حذف خطاهای ظاهری در فایل رقومی و نیز برقراری پیوستگی عوارض هست که در صورت نیاز میتوانید این کار را برون سپاری کنید و ما برایتان به راحتی انجام دهیم و در این صورت نیز در خدمت شما هستیم و تنها کافیست با ما تماس بگیرید.

     

    انجام پروژه جی آی اس

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    3 Comments

    1. همايون يوسفي اکتبر 5, 2019 at 7:07 ب.ظ - Reply

      با سلام نياز به نقشه هاى مكان يأبي براى ١٢ ايستگاه در رودخانه دارم

      • مهندس فتحی اکتبر 10, 2019 at 10:29 ب.ظ - Reply

        لطفا اطلاعات کاملتری ارائه کنید

    2. خانپور مارس 2, 2020 at 7:52 ق.ظ - Reply

      با سلام دانشجوی ارشد سوانح طبیعی هستم برای پایان نامه ام نیاز به ااطلاعات منطقه گلابدره را در خصوص سیل دارم لطفا بفرما یید هزینه اش چقدر میشه

    Leave A Comment