نقشه بردار پیاده کردن صفحه و ستون در تهران

  • پیاده سازی در نقشه بردرای

    اگر میخواهید بیس پلیت ها و آکس ستون ها را جانمایی کنید قطعا نیاز به یک دوربین توتال دارید. خیلی از مهندسین عمران خود تا حدودی قادر به انجام این کار هستند اما قطعا این کار تخصص رشته نقشه برداری است. با ما تماس بگیرید.

     

    روش اصولی پیاده کردن آکس ستون ها یا پلان یک فونداسیون چیست؟

    در اولین قدم میبایست میبایست یک سایت پلان برداشت کنیم یعنی وضع موجودی که هست شامل حدود اربعه زمین ، دیوار همسایه ها ،دیوار وضع موجود که معمولا گودبرداری شده ، ستونها و هرچیزی که لازم هست با کد برداشت میکنیم و خیابان ها عرض معبر و اگر ساختمان نوسازی که بعد از سال ۸۵ ساخته شده برداشت میکنیم و ترسیم میکنیم که وضع موجود بدست بیاد.

    وقتی که نقشه سایت بدست آمد نوبت به جانمایی پلان فونداسیون در سایت هست و شما باید سی دی اتوکد نقشه سازه را برای ما ارسال کنید.(با نقشه معماری کاری نداریم و فقط نقشه سازه) و ما این نقشه را روی سایت پلان وضع موجود میگذاریم.

    درز انقطاع باید حتما در نظر گرفته شود تا مشکلی پیش نیاید این نکته به شدت مهم است. (دقت کنید که درز انقطاع از پشت ستون حساب شود)

    چرا در ابتدا عرض کردیم ساختمان بعد از سال ۸۵ را برداشت کنیم ؟ چون بعد از سال ۸۵ گذاشتن درز انقطاع اجباری شد. معمولا مهندس محاسب درز انقطاع را گذاشته است. اگر نگذاشته بود با کارفرما چک میکنیم و رعایت میکنیم. درز انقطاع خودمان نباید با همسایه اشتباه گرفته شود. درز انقطاع در همسایگی هایی که پلاک مجاور و ساختمان همسایه هست در نظر گرفته شود نه در قسمت معابر!

    جایگذاری نما در هنگام پیاده کردن ستون ها

    پلان پیلوت یا طبقه همکف باید با عرض معبر خوانایی داشته باشد. نکات خیلی ریزی ولی مهمی در این زمینه وجود دارد. خیلی خیلی باید روی نما و جایگذاری آن و همچنین کم کردن طول دقیق بود و اگر اشتباه محاسبه شود ممکن است به حریم کوچه و معبر تجاوز کرد و اضافه بنا داشت و جریمه های سنگین بر روی دوش سازنده میگذارد.

    چیزی که خیلی شایع هست در کار پیاده سازی فونداسون ، عدم تطابق وضع موجود با وضع سند هست. ما مشکل را با کارفرما درمیان میگذاریم و راه حل مناسب را در نظر میگیریم. (گاها طول اضلاع خوانایی دارد اما زوایا خیر این را باید گزارش کرد به کارفرما و راه حل مناسب در نظر گرفت و در این کار خیلی مهم هست که ببینید اسکلت جوشی و فلزی است یا بتونی.)

    معمولا نما را مهندس محاسب در نظر نمیگیرد. باید نماکاری را با کارفرما چک کرد. نما باید با نمای همسایه ها همباد باشد و جلوتر نزند. (نکته: روی ستون هم نماسازی هست) بعضی مواقع زمین مثلا ذوزنقه هست و کمی قناصی دارد و نیاز به حرفه ای بودن نقشه بردار هست.

    پیاده کردن آکس ستون

    جانمایی و پیدا کردن نقاط نقشه با دوربین

    دستور جانمایی در توتال stake out هست و شما مختصات را به دوربین میدهید و با جا به جا کردن منشور میتوانید محل مورد نظر را پیدا کنید و در مورد دوربین های لیزری هم تا حدودی روال به همین شکل هست و با کمی آپشن های متنوع تر.

    این که چطور دوربین را به بهترین شکل و با کمترین خطا توجیه کرد و اینکه تراز کردن دوربین و کار با آن را نقشه برداران بهتر از هر کسی میدانند بر هیچ کس پوشیده نیست بنابر این ما در خدمت همه شما هستیم تا اگر خواستید پیاده سازی انجام دهید با ما تماس گرفته تا در خدمت شما باشیم.

    قطعا همه میتوانند با اره و میخ و چکش کار کنند و شاید بتوانند یک میز ساده بسازند و یا یک نردبان طراحی و پیاده کنند اما نمیتوانند کار یک نجار حرفه ای و با تجربه را انجام دهند در مورد جا نمایی نقشه ها هم همین طور است کسی که ۶سال درس خوانده و مهارت آموخته و تجربه این کار را دارد بهتر از هر کسی میتواند حرفه خود را انجام دهد پس اگر مهندس عمران هستید بهتر است کار خود را به یک نفر کاربلد سپرده و برای صرفه جویی در یک هزینه اندک ریسک نکنید.

    دقت داشته باشید درز انقطاع ، عرض معبر و نما سه نکته کلی برای رعایت موارد لازم در اجرای فونداسیون هست که اگر کمی مهندس نقشه بردار کار را شل بگیرد ممکن است در انتهای کار به جای بسیار خطرناک و باریکی برسد.

     

    در نهایت میتوان گفت برای اینکه از هزینه های گزاف تخریب ، اضافه بنا ، جا نبودن برای نما ، کم شدن پارکینگ و سایر مشکلات احتمالی پیشگیری کنید برای پیاده کردن آکس ستون  های خود حتما از نقشه بردار مجرب و کارآزموده استفاده کنید و بعضا در این مورد صرفه جویی کار به شدت اشتباهی هست حالا اگر افتخار دادید ما در خدمت شما هستیم و به جز ما هم نقشه برداران حرفه ای زیادی خوشبختانه در ایران در حال ارائه خدمات خود هستند.

    ما در تیم نقشه برداران جوان در حال ارائه خدمات نقشه برداری هستیم که پیاده سازی صفحه ستون نیز یکی از خدمات ما میباشد که باعث افتخارمان خواهد بود اگر با ما تماس بگیرید تا بتوانیم در خدمتتان باشیم.

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۱۰ رای

    Leave A Comment