تهیه نقشه دو خطی – دوهزارم – تک خطی – تفکیکی برای شهرداری و ثبت

  • اصطلاح تک خطی و دو خطی در نقشه ها چیست؟

    فرق نقشه تک خطی و دو خطی چیست؟

    خیلی ساده و واضح در یک جمله میتوان فرق این دو نقشه را گفت نقشه تک خطی ضخامت دیوار ها تک تک قید نشده اما در متراژ محاسبه میشود ولی در نقشه دو خطی ما جزئیات بیشتری را برداشت میکنیم و ضخامت تک تک دیوار ها در نقشه محاسبه میشود و از این رو اصطلاح تک خطی و دو خطی پدید آمده چرا که دیوار ها در نقشه های دو خطی با دو خط نمایش داده میشوند که فاصله بین خطوط همان ضخامت دیوار است ولی در نقشه های تک خطی با یک خط ترسیم میشوند.

    اگر بخواهیم در یک جمله کلی و یکجا به این موضوع بپردازیم که هم کامل توضیح دهنده نقشه های تک خطی و دو خطی باشند و هم فرقشان را مشخص کند میتوان اظهار کرد که نقشه تفکیکی به نقشه های تک خطی شهرت دارند و نقشه های یک دو هزارم به نقشه های دو خطی معروف میباشند در واقع به نوعی اصطلاح هستند که در ادامه بیشتر به توضیح آنها خواهیم پرداخت.

    نقشه های تفکیکی که احتمالا با آن آشنا هستید و برای اخذ گواهی پایان کار معمولا کاربرد دارد و شما نیاز به یک پلان تک خطی دارید که توسط مهندس نقشه بردار دارای پروانه نظام مهندسی تهیه شده باشد.

    نقشه یک دو هزارم شهرداری

    در خصوص نقشه های دوهزار شهرداری یا دوهزارم شهرداری و اصطلاحاتی که به کار برده میشود برای آن جانمایی نقشه دوهزار یا جانمایی نقشه هوایی و جانمایی نقشه یک دوهزارم نیز کاربرد دارد و این نقشه ها گاها برای دادن کد نوسازی و در مواردی برای جواز کارایی دارد. نقشه دو هزارم یا یک دوهزارم یعنی روی نقشه هایی که قبلا در مقیاس یک دوهزارم تهیه شده جای دقیق ملک مشخص گردد از همین روی باید بصورت یو تی ام نیز برداشت انجام بپذیرد.

    تهیه نقشه UTM به مقیاس یک دو هزارم (۱/۲۰۰۰) 

    هنگامی که شما درخواست پروانه ساخت برای یک زمین با محدوده مشخص یا اسناد قدیمی که در آن مجتمع‌های آپارتمانی کوچک یا ساختمان‌های کوچک ذکر شده را ارائه می‌دهید، ممکن است شهرداری تهران بخواهد تاکید کند که حدود چهار طرف زمین با سند مالکیت مطابقت داشته باشد. زمین (عرصه) باید به صورت UTM و با مقیاس یک دو هزارم (۱/۲۰۰۰) تهیه شود تا بتوان وضعیت فعلی زمین را با حدودی که در سند مالکیت ذکر شده است، تطبیق داد.

    هزینه تهیه نقشه UTM 1/2000

    هزینه تهیه نقشه UTM و نقشه‌برداری و تایید آن توسط کارشناس رسمی دادگستری، بسته به مساحت و شرایط اراضی در مناطق مختلف تهران، متغیر است و معمولاً در محدوده ۲,۵۰۰,۰۰۰ تا ۴,۵۰۰,۰۰۰ تومان قرار می‌گیرد. برای دریافت اطلاعات دقیقتر در مورد هزینه تهیه نقشه UTM به مقیاس یک دو هزارم، با دفتر کارشناسی ما تماس حاصل فرمایید. دستمزد مهندس نقشه‌بردار بسته به نوع دقیق کار ممکن است متفاوت باشد، به عنوان مثال، اگر شما نقشه با مقیاس ۵۰۰/۱ را درخواست کنید، هزینه بیشتری خواهد داشت.

    که در تصویر زیر نمونه جانمایی نقشه دوهزار شهرداری را میتوانید مشاهده بفرمایید.

    نقشه برداری جانمایی نقشه دوهزارم شهرداری

    قیمت و تعرفه تهیه نقشه تک خطی و دو خطی

    هزینه و تعرفه این کار نیز مانند خیلی از قیمت هایی که هر روز به علت وجود تورم بالا امکان درج دقیق آن در سایت وجود ندارد ولی به طبع هزینه نقشه دو خطی از تک خطی بالاتر است چرا که نقشه بردار باید وقت خود را صرف برداشت ضخامت تک تک دیوار ها و سایر جزئیات کند اما هر گونه ترسیم نقشه تک خطی و دو خطی برای شما عزیزان توسط تیم نقشه برداران جوان انجام میپذیرد جهت کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی و مشاوره در این زمینه در خدمت شماعزیزان هستیم با ما تماس بگیرید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    Leave A Comment