اجرای انواع خدمات نقشه برداری با پهپاد

  • پرندهٔ هدایت‌پذیر از دور یا به اختصار پَهپاد اما بیشتر تحت عنوان پهباد !

    اجرای انواع خدمات نقشه برداری با پهپاد

    با گسترش دامنه تکنولوژی و وجود ابزار های مختلف همواره علوم و مهندسی دستخوش تغییرات مثبتی شده اند که در این میان واقعا در برخی زمینه ها کار بشر راحتتر شده و میتوان اذعان داشت که همواره این روند رو به رشد تکنولوژی به سود بشر بوده و خواهد بود که در زمینه مهندسی نقشه برداری هم این ادعا به وضوح قابل رویت میباشد.

    پیشرفت های فتوگرامتری

    از بحث پیشرفت دوربین های نقشه برداری و وجود ماهواره ها که بگذریم طی سالیان اخیر نقشه برداری هوایی نیز با وجود پهپاد های سبک و جدید کم هزینه تر شده و قابلیت اجرای آن در مقیاس های مختلف را میسر ساخته تا جایی که بعضا برای برداشت های توپوگرافی چند هکتاری هم از پهپاد استفاده میشود و معمولا عوارض را با دقت قابل قبول هم میتوان برداشت کرد.

    هزینه فتوگرامتری با پهپاد

    مانند دهه های گذشته دیگر نیازی به خلبان و هواپیما با سرنشین نیست و کار ها به شدت آسانتر شده است! هزینه سوخت هواپیما و عکسبرداری نیز به شدت پایین آمده و اصلا این هزینه ها با سابق قابل مقایسه نیست و این روند رو به رشد همچنان نیز ادامه دارد!

    در این مطلب سعی دارم زیاد وارد بحث های تخصصی نشوم اما فقط در این حد اضافه میکنم که همانطورکه احتمالا میدانید با وجود نرم افزار هایی که پا به عرصه گذاشته اند انواع توجیه نسبی و توجیه مطلق عکس ها و تحلیل ها نیز به شدت ساده تر شده اند و زمان اندکی برای تحلیل و بررسی های لازم را نیاز دارند.

    تهیه نقشه توپوگرافی با پهپاد

    برخی مواقع واقعا توپوگرافی به پهپاد ارزانتر و سریعتر از توپوگرافی منطقه با دوربین توتال تمام میشود که عکسبرداری به صورت قائم میتواند دقت مناسبی را هم برای تهیه منحنی های تراز به شما تحویل دهد حتی در مقیاس های بزرگی مانند ۱:۵۰۰ , ۱:۱۰۰۰ و غیره که در این زمینه در خدمت شما هستیم!

    انجام خدمات توپوگرافی با پهباد

    سایر خدمات نقشه برداری با پهپاد

    جهت تهیه اورتو فوتو واقعی یا همان تورو اورتوفوتو که وقتهایی که عکس های ماهواره ای جوابگوی یک عارضه یا محدوده مورد نظر شما نیست و باید از عکسبردرای هوایی توسط پهپاد استفاده کنید در خدمت شما هستیم. همچنین در تولید انواع مدل سه بعدی با استفاده از نقشه برداری هوایی جهت استفاده در نرم افزار های جی آی اس و غیره نیز میتوانیم یاری رسان شما عزیزان باشیم.

    امروزه نقشه برداری با پهپاد جهت استفاده در امور کشاورزی کاربردهای گسترده ای اعم از شناسایی نقاط آفت زده و میزان محصول زیر کشت و … پیدا کرده است همچنین در معادن برای محاسبه حجم عملیات خاکی وسیع و نقشه برداری معادن که معمولا مناطق وسیع و غیر قابل دسترسی را شامل میشوند میتوان با استفاده از پهپاد سرعت کار را به شدت بالا برد.

    اورتو وفتو و تصاویر هوایی با پهباد

    استفاده از پهپاد در نقشه برداری میتواند برای تولید انواع مدل های رقومی DEM , DTM , DSM ، نقشه های ثبتی و کاداستر ، خطوط انتقال نیرو ،کریدورها و نیز برای مناطق باستان شناسی و مرمت آثار تاریخی میتوان بهترین گزینه باشد و برای هر کدام از خدمات ذکر شده که نیاز به نقشه برداری با پهپاد داشتید میتوانید با ما تماس بگیرید تا در خدمت شما باشیم.

    ضمنا اگر به دنبال فقط عکس منطقه هستید میتوانید از تصاویر گوگل استفاده کنید که همه در جریان آن هستیم و اگر میخواهید عکس هوایی سال های قبل از جمله دهه ۴۰ و ۷۰ شمسی را بدست بیاورید میتوانید مطلب خدمات تهیه عکس های هوایی را مطالعه بفرمایید.

    همچنین سایر خدمات نقشه برداری در ایران را هم که خواستید میتوانید به ما بسپارید و با ما تماس بگیرید تا در خدمتتان باشیم.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۴ رای

    پیام بگذارید