عدم استفاده از نقشه بردار در کارهای ساختمانی و عمرانی

  • هزینه نکردن برای نقشه بردار در کارهای ساختمانی

    نکته ای که اخیرا زیاد با آن سرو کار داریم و بعضا بیش از پیش هم شاهد رخ دادن آن هستیم این است که فرضا برای سنگچینی اولیه به دانش بناها و تجربه ایشان اکتفا میشود و از نقشه برداران برای پیاده سازی آن استفاده نمیشود و بعد از اینکه کلی زمان و مصالح به هدر رفت تازه یاد این می افتند که باید از مهندس نقشه بردار در این راستا استفاده میشد و همزمان هم ضرر را میپردازند و هم حق الزحمه یک نقشه بردار را پرداخت میکنند.

    حق داشتن و طبیعی بودن

    البته که اگر یک پیمانکار بخواهد که با هزینه کمتر به کار خود ادامه بدهد طبیعی هست چرا که همه پیمانکاران از صرفه جویی در هزینه های جزئی به سود میرسند اما باید دید کجا ارزشش را دارد مثل بیمه کردن کارگران که درست است که ممکن است بتوانید بدون بیمه کردن کار خود را ادامه بدهید و شاید بدون مشکل و بدون دردسر هم کار را انجام بدهید اما باید دید عاقلانه هست یا خیر؟

    پیاده سازی نقشه های ساده یا پیچیده

    بعضا شاهد هستیم که آرماتور بندها برای داشتن حق الزحمه بیشتر و بهتر به کارفرما میگویند که میتوانند از پس جانمایی آکس ستون ها بر بیایند که البته آرماتوربند حرفه ای و باتجربه این کار را نمیکند اما در بعضی مواقع شاهد این گونه سخن ها هستیم ولی باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که شاید بعضا این کار ممکن باشد ولی در کارهای کوچک و نقشه های ساده ممکن است و در کارهای بزرگ و نقشه های پیچیده عملا این کار به هیچ وجه میسر نخواهد شد.

    کم شدن یک پارکینگ در اثر عدم جانمایی صحیح نقشه بردار

    در کارهای نقشه برداری جزئیات زیادی پنهان هستند مثلا جا گذاشتن برای نما یا مثلا رعایت صحیح درز انقطاع که ممکن است در پایان کار خیلی شما را به دردسر بیندازد و رعایت نکات در این زمینه به شدت الزام آور میباشد. بعضا شاهد هستیم که در پایان کار به علت این که یک ستون کمی جا به جا شده است یکی از پارکینگهای واحد های آپارتمانی کم میشود و یا با مزاحم میشود و اگر در کار ساخت و ساز باشید میتوانید حدس بزنید که چه میزان در نتیجه و سود نهایی شما تاثیرگزار است.

    هزینه مناسب خدمات مناسب نقشه برداری و نتیجه مناسب

    هیچ ارزانی بی دلیل نیست و هیچ گرانی بی حکمت نمیباشد البته که ما خدمات خود را نه ارزان و نه گران بلکه با قیمت مناسب ارائه میکنیم. برای اینکه کارتان را خوب به پیش ببرید باید هزینه کنید شما میتوانید بدون نقشه بردار یا با متر معمولی و حتی با متر پارچه ای هم اقدام به پیاده سازی آکس ستون ها و یا بیس پلیت ها و سایر نقاط ساختمان خود بپردازید اما اگر خدمات نقشه برداری مناسب را میطلبید و یا میخواهید که ساختمان خود را با خدمات نقشه برداری ساختمانی مناسبی راه اندازی کنید بهتر آن است که هزینه کرده و با مهندس نقشه بردار مجرب کار خود را به پیش ببرید که در همین راستا ما در خدمت شما عزیزان خواهیم بود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    پیام بگذارید