انجام انواع خدمات نقشه برداری با سامانه شمیم

  • سامانه شبکه مدیریت یکپارچه مالکیت (شمیم)

    سامانه شمیم یا به عبارتی همان شبکه مدیریت یکپارچه مالکیت که توسط اداره ثبت اسناد و املاک کشور تهیه و به بهره برداری رسیده نمونه داخلی قوی و خیلی کارآمد از یک سامانه جامع کاداستر هست که بنده به عنوان یک نقشه بردار که به صورت برون سپاری برای اداره ثبت اسناد کار کرده ام به داشتن چنین زیرساخت و دانشی در سطح کشور خودم افتخار میکنم و این سامانه را عاملی موثر در آینده دقیق کاداستر ثبتی ایران میدانم.

    نحوه کار و خدمات نقشه برداری با سامانه شمیم

    همانطور که احتمالا میدانید هنگام برداشت نقاط با شمیم، گیرنده gnss (یا همان به اصطلاح GPS که در اصل با سامانه های گلوناس و … نیز علاوه بر جی پی اس کار میکند و اطلاعات را دریافت میکند) به صورت مستقیم توسط اینترنت GPRS سیمکارت، به شبکه شمیم متصل هست و نقاط برداشت شده همزمان در این سامانه ذخیره و کنترل میشوند و مختصات یو تی ام جهانی نقطه توسط RTK در مدت زمانی کوتاه با دقت کمتر از چند میلی متر بدست می آید.

     

    تهیه نقشه‌ی UTM با دستگاه مولتی فرکانس شمیم

    نقشه‌ی UTM یکی از نقشه‌های با اعتبار بالا می‌باشد که تمامی اطلاعات مربوط به یک ملک را داخل خود جای می‌دهد. این نقشه مهمی در جامعه ایفا می‌کند و همه‌ی مالکان زمین و ملک در ارتقا و توسعه‌ی امور خود نیاز به آن دارند. دولت نیز تصمیم به توجه به این موضوع گرفته و مجوز ثبت نقشه‌های UTM را به صورت گسترده‌ای صادر می‌کند. این اقدام دولت می‌تواند در حل مشکلات تصرف زمین و ملک در مناطق مختلف کشور کمک کند. با ما در ادامه با توضیحات بیشتری در مورد نقشه‌ی UTM آشنا خواهید شد.

     

    آشنایی با نقشه در سامانه شمیم یو تی ام

    سامانه شمیم برای نقشه‌برداری کاداستر با دقت ۵ سانتی‌متر استفاده می‌شود. این سیستم برای یکپارچه‌سازی املاک توسعه داده شده است و در نقشه‌برداری بسیار دقیق است. استفاده از سامانه نقشه‌برداری شمیم یکی از بهترین تصمیماتی است که می‌توانید قبل از ملک خود بگیرید. اگر می‌خواهید نقشه‌های دقیقی از املاک مختلف در نقاط مختلف کشور داشته باشید، می‌توانید با سامانه شمیم ارتباط برقرار کرده و با استفاده از سیم‌کارت‌های سیار نصب شده روی دستگاه، مختصات ملک خود را تعیین کنید. این سیستم به شما کمک می‌کند کیفیت نقشه‌ی UTM خود را افزایش دهید. سامانه شمیم یکی از مهم‌ترین سامانه‌های تهیه نقشه‌ی UTM در کشور است که مانند آن در سراسر کشور وجود ندارد.

    نحوه دریافت نقشه‌ی UTM در سامانه شمیم

    یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سامانه شمیم این است که اجازه‌ی ورود به قسمت‌هایی از نقشه که به درستی پیاده‌سازی نشده‌اند را نمی‌دهد. این به این معناست که این سیستم هیچ خطایی در اطلاعات وارد نمی‌کند. اگر حتی کوچکترین اختلافی بین اطلاعات و داده‌ها وجود داشته باشد، نقشه‌برداری انجام نمی‌شود. این رویکرد یکی از نقاط قوت سیستم شمیم است. این نشان می‌دهد که نقشه‌های این سیستم کاملاً صحیح هستند و هیچ مشکلی در آنها وجود ندارد. نقشه‌برداری با استفاده از شمیم نیاز به زمانی مشخص دارد و بر اساس اطلاعات و جزئیات نقشه، بازه‌های زمانی متفاوتی برای هر نقشه‌برداری در نظر گرفته می‌شود.

    دستگاه مولتی فرکانس شمیم (چند فرکانس شمیم) چیست؟

    این دستگاه یک گیرنده ماهواره‌ای است که دارای قابلیت به دست آوردن اطلاعات مکان‌های مختلف می‌باشد. این دستگاه به سامانه شمیم متصل است و در صورت درخواست نقشه از این سامانه می‌توانید از این دستگاه که به ماهواره‌های مختلف متصل است برای نقشه‌برداری دقیق استفاده کنید.

    در گذشته، به دست آوردن نقشه‌ای از زمین‌های کشاورزی یا زمین‌هایی که در جاده‌ها و مسیرها قرار داشتند، دشوار بود. اما امروزه این کار با استفاده از دستگاه‌های ماهواره‌ای بسیار آسان شده است. در سراسر کشور ماهواره‌ها وجود دارد و دستگاه چند فرکانس شمیم (مولتی فرکانس شمیم) به عنوان یک گیرنده به کار می‌رود و طبق برنامه تمامی اطلاعات داده شده به آن را دریافت می‌کند.

    این دستگاه ضریب خطای بسیار پایینی دارد و نزدیک به صفر است. این دستگاه به گونه‌ای طراحی شده است که از بهترین قطعات در تولید آن استفاده شود. برای طراحی این گیرنده زمان زیادی صرف ش

    ده و این دستگاه یکی از محصولات ارزشمند کشور ماست. در کشور ما تهیه نقشه‌ی UTM بسیار مهم است و هر ملکی که این نقشه را داشته باشد تقاضای بیشتری دارد.

    در نقشه‌برداری با استفاده از دوربین نقشه‌برداری یا ابزارهای مختلف، خطاهای زیادی وجود دارد، اما استفاده از دستگاه مولتی فرکانس شمیم هیچ خطایی ندارد. این دستگاه نقشه‌برداری را با سرعت بالایی انجام می‌دهد، در حالی که ابزارهای دیگر نیاز به زمان طولانی‌تری دارند تا انسان بتواند عملیات نقشه‌برداری را با یک سیستم انجام دهد و دخالت انسان در اندازه‌گیری‌ها را کم کند. خدمات نقشه‌برداری با صفر خطا در کشور توسط شرکت‌های زیادی ارائه می‌شوند و سامانه شمیم یکی از راه‌حل‌های راحت و دسترسی‌پذیر برای همه می‌باشد.

    قیمت، هزینه و تعرفه خدمات شمیم

    به هر حال استفاده از خدمات سامانه شمیم فعلا برای بنده و همکارانی که به صورت برون سپاری با سازمان ثبت اسناد همکاری داشته اند رایگان هست ولی به نظر میرسد در آینده آبونمانی برای استفاده از این خدمات برای نقشه برداران تصویب گردد. (در اهداف و برنامه توسعه این سامانه وجود دارد)
    به هر حال ما با آزمون و ثبت نام در دوره برون سپاری نقشه برداری در سازمان ثبت اسناد که با طرحی که در عامه مردم به تبدیل سند چندبرگ به تک برگ معروف بود توانستیم کد SSBR دریافت کنیم و در سامانه شمیم دارای حساب کاربری شویم.

    علاوه بر تجهیزات نقشه برداری انواع دوربین توتال استیشن ، تجهیزات گیرنده GNSS مولتی فرکانس نیز در اختیار داریم و میتوانیم هر جا با هر ارگان، نهاد دولتی و یا با هر شخص حقیقی و حقوقی قرار داد امضا کرده و یا به صورت پیمانکاری همکاری داشته باشیم.

    این سامانه که عمر کوتاهی دارد با خدمات دقیق و موثر خود خیلی سریع جایگاه مناسبی در زمینه نقشه برداری ایران پیدا کرده و به نظر میرسد آینده روشنتری نیز در انتظار آن باشد.

    مجددا خاطر نشان میسازد جهت انجام هر گونه خدمات نقشه برداری در خدمت شما عزیزان خواهیم بود و خواهشمند است برای مشاوره تهیه نقشه utm توسط نقشه بردار دارای کد شمیم با ما تماس گرفته تا در خدمت شما عزیزان باشیم.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۶ رای

    2 Comments

    1. علی اکتبر 18, 2023 at 9:10 ق.ظ - Reply

      سلام و وقت بخیر من چطور میتونم کد ssbr رو بگیرم لطفا راحنمایی کنید ممنون

      • مهندس فتحی اکتبر 22, 2023 at 4:09 ب.ظ - Reply

        باید نقشه بردار باشید و از طریق اداره ثبت اسناد منطقه خودتون درخواست بدید

    Leave A Comment