تصاویر ماهواره ای سالهای اخیر مناطق مختلف ایران

  • عکس های ماهواره ای چند سال اخیر ایران

    چند مورد تماس داشتیم که درخواست مشاوره و راهنمایی داشتند با موضوع اینکه مرز زمین های کشاورزی بهم خورده و شخم زدن های مکرر طی سالهای طولانی باعث شده تا مرز زمین ها جا به جا شوند و در این میان نیاز به یک مرجع معتبر جهت شناسایی مرز اصلی زمین در سالهای اخیر بوده که این امر به لطف تصاویر ماهواره ای بصورت دقیق و سریع امکان پذیر است و شما میتوانید با استفاده از تصاویر ماهواره ای سالهای گذشته وضعیت زمین را در آن سال ها بررسی کنید و اگر تفاوتی با وضع موجود کنونی داشت بتوانید متوجه شوید.

    اگر خواندن ادامه این مبحث از حوصله شما خارج است و میخواهید با پرداخت هزینه ای محدود کار خود را سریعا به پیش ببرید همین حالا میتوانید از طریق واتسپ منطقه مد نظر خود را برای ما ارسال کنید تابررسی شود که چه سالهایی تصاویر ماهواره ای از آنجا در آرشیو و هیستوری ماهواره ها موجود است و اگر شرایط مورد توافق بود بتوانید در خدمت شما عزیزان باشیم.

    تهیه تصاویر ماهواره ای

    تهیه تصاویر ماهواره ای قدیمی خصوصا چند سال اخیر کار فوق العاده تخصصی نیست اما نیاز به کمی دانش نقشه برداری و دانستن چند و چون مختصات ها و همچنین کار با نرم افزار گوگل ارث پرو نسخه ویندوز دارد که اگر بتوانید با این نرم افزار کار کنید و مختصات زمین مد نظر خود را بتوانید به درستی وارد کنید از هیستوری این نرم افزار میتوانید با رزولیشن مناسب تصویر ماهواره ای سال مد نظر خود را دانلود کنید و به بررسی آن بپردازید.

    چه سالهایی چه مناطقی عکسبرداری ماهواره ای انجام شده؟

    تصاویر ماهواره ای معمولا با یک سری اهداف اولیه تهیه میشوند و برخی از این اهداف نظامی و برخی دیگر زیست محیطی و غیره میباشد بنابراین مناطقی که دارای تمرکز ساخت و ساز و جمعیتی زیادی بوده و یا دستخوش تغییرات مختلفی شده است در سالهای متمادی تصاویر مختلفی گرفته شده و آرشیو قوی تری دارند و یا بنادر و حتی مکانهایی که از نظر جغرافیایی مکان های مهمتری شناخته میشده اند سرورهای ماهواره ها هم فضای بیشتری از این تصاویر را در خود جای داده اند.

    اما ممکن است مناطقی که عمدتا کشاورزی هستند و ممکن است در طول سالیان دستخوش تغییرات زیادی نشده باشند کمتر در آرشیو ماهواره ها دارای تصویر باشند و از این روی هر منطقه ای آرشیو مختص به خود را دارد و هر استان و هر شهرستان از هر استان که شما نیاز به تصویر بخشی از آن منطقه را دارید نیز باید به طور دقیق بررسی شوند که چه سالهایی تصویر ماهواره ای از آنجا اخذ شده است.

    کاربردهای مختلف تصاویر ماهواره ای قدیمی

    همانطور که در ابتدا هم ذکر شد کاربرد عمده این تصاویر تا جایی که با ما تماس گرفته میشود برای فهمیدن جای اصلی مرز زمین های کشاورزی هست اما استفاده های متفاوتی را میتوان از این هیستوری تصاویر داشت به طور مثال راهی که قبلا نبوده و همسایه در زمین کسی به اشتباه کشیده و یا وجود و یا عدم وجود بنا در سالی خاص که ممکن است اثبات آن در برخی موارد به طرفین برای حل معضلی کمک کند.

    برای مثال و توضیحات جامعتر در اینجا به بررسی چند نمونه عکسهای هوایی از مناطق مختلف ایران میپردازیم تا بیشتر با موضوع آشنا شوید.

    به طور مثال این منطقه از تهران از سال ۲۰۰۰ تا کنون به صورت فشرده عکسبرداری شده و تاریخ های متفاوت از این منطقه را میتوانید مشاهده کنید و این عکس متعلق به سال ۲۰۰۰ هست:

    تهیه عکس ماهواره ای

    تاریخ های متفاوتی از این منطقه عکسبرداری شده و سالهای اخیر هر ماه یکی دو عکس از این منطقه در آرشیو برای تهیه و دانلود موجود است و اما این عکس زیر متعلق به سال ۲۰۲۱ از همان منطقه بالا است و تا حدود کمی تصاویر اخیر کیفیت بهتری دارند و تقریبا از سال ۲۰۱۰ به بعد کیفیت بهبود پیدا کرده است.

    خرید عکس های ماهواره ای قدیمی و جدید

    اما بگذارید کمی منطقه را عوض کنیم و به طور کاملا تصادفی یا همان رندوم یک منطقه روستایی از گیلان را میبینیم که از سال ۲۰۰۴ عکس دارد و تراکم عکسهایش هم حدود دو سه سال یکبارهست:

    عکس های ماهواره ای روستاهای ایران

    در پایان هم بار دیگر یادآور میشویم که برای تهیه تصاویر ماهواره ای مناطق شهری و روستایی مختلف سراسر کشور میتوانیم در خدمت شما باشیم و بدین منظور میتوانید در واتسپ پیام بگذارید تا مشاوره رایگان صورت پذیرد.

    ضمنا اگر نیاز به خرید عکس هوایی سالهای گذشته را دارید اعم از دهه ۳۰ و ۴۰ و ۵۰ و ۶۰ و ۷۰ این مطلبی نیز در این خصوص برای شما تدارک دیده شده است که میتوانیم در آن زمینه نیز در خدمت شما باشیم که باید ابتدا موقعیت ملک خود را بفرستید تابررسی شود که چه سالهایی عکسبرداری هوایی در آن منطقه انجام پذیرفته است.

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۲۸ رای
    |2022-01-13T03:24:14+03:30ژانویه 12th, 2022|ردههای صفحه: عکسها و تصاویر هوایی و ماهواره ای|برچسب ها: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , |

    ٪ اظهار نظر

    1. محمد حسین نیکدل ژانویه 26, 2024 در 1:20 ب.ظ - پاسخ

      سلام عکس هوایی سال ۱۹۹۶ و یا ۱۹۹۷ مختصات جغرافیایی زیر را به صورت فایل نیاز دارم X=707540 . Y=3932564 . Z= 39 S

      • مهندس فتحی مارس 2, 2024 در 1:19 ق.ظ - پاسخ

        زحمت بکشید توی واتسپ تلگرام یا پیام رسان های ایرانی پیام بدهید

    پیام بگذارید