خدمات نقشه برداری معادن با استفاده از پهپاد و مزایای آن

  • نقشه برداری معدن با استفاده از تکنولوژی پهپاد

    ایران کشوری دارای معادن بی نظیر بوده که میتواند ثروت زیادی برای تک تک هموطنانمان به حساب بیاید و باید با استفاده از آخرین تکنولوژی های روز دنیا بالاترین بهره برداری را کرد و بیشتری بازدهی را انتظار داشت.

    البته در زمینه اکتشافات معدن نیز میتوان از تصاویر ماهواره ای هایپراکسپکترال ، چند طیفی نیز استفاده نمود اما مراد و مقصود ما در این مطلب استفاده از پهپاد و تجهیزات نقشه برداری جهت برداشت نقاط و نقشه برداری معدن میباشد.

    قطعا اگر کار شما معدن باشد باید طی سالهای اخیر شنیده باشید که کار معدن با استفاده از پهپاد با دقت و کیفیت بالاتری انجام میشود.

    خیلی ها این تفکر را دارند که استفاده از پهپاد هزینه کار را بالا میبرد اما به دلیل سرعت بالای کار استفاده از تجهیزات پهپاد در کنار جی پی اس های مولتی فرکانس میتواند هزینه نهایی را هم تا حد زیادی کاهش دهد.

    تعیین موقعیت، طراحی، پیاده سازی و در ادامه مدیریت دامپ های باطله و ماده معدنی یکی از مراحل دشوار عملیات معدنکاری است. تا قبل استفاده از پهپادها، بخش های مختلف این عملیات با کمک تیم نقشه برداری زمینی انجام میشد که خطرات و حوادث زیادی را در بر داشت. از طرف دیگر، در نقشه برداری با پهپاد ، نیازی به حضور نقشه بردار در محل دپوها نیست و این مهم باعث می شود که ضمن انجام نقشه برداری دپوها و محاسبه احجام، عملیات معدنکاری بدون وقفه ادامه یابد. با استفاده از تکنولوژی پهپاد، عملیات نقشه برداری و دپومتری می تواند به صورت یه برنامه زمان بندی شده منظم انجام شود و با این روش امکان بروزرسانی دقیق اطلاعات مربوط به احجام برای تیم عملیاتی و مدیریتی میسر می شود.

    نقشه برداری معدن با پهپاد

    کاربردهای مختلف پهپاد در نقشه برداری معدن

    برخی از کاربردهای سامانه پهپاد در نقشه برداری معدن با پهپاد به شرح زیر است:

    تهیه نقشه وضع موجود معدن

    نقشه برداری از ذخایر قابل برداشت

    مطالعه اولیه اکتشافات معدن

    طراحی مسیر دسترسی به معدن

    محاسبه احجام ذخایر معدن

    تصویر ارتوفتو معدن با کیفیت بالا

     

    سرعت و هزینه

    بررسی های میزان استخراج آسان تر، سریعتر ، قابل تکرار و با هزینه بسیار پایین تر:

    با هواپیماهای بدون سرنشین و بدون حضور زیاد نقشه بردار در سایت انجام عملیات زمینی می‌توان به اطلاعات مورد نظر رسید. این روش نسبت به روش های سنتی ۳۰ برابر سریع تر است هزینه آن نسبت به نقشه برداری زمینی بسیار پایین تر است به همین  دلیل می توان با فواصل مرتب این روش را انجام داد تا تغییرات و اطلاعات مفید در سیر زمانی مشخص به دست آورد.

    ایمنی

    بهبود مدیریت کارگر و ایمنی سایت:

    هواپیماهای بدون سرنشین این امکان را به شما می دهند که مناطقی که دسترسی به آنها دشوار است را به راحتی بررسی کنید. نقشه برداران در سایت مجبورند به تمام مناطق پر خطر پستی بلندی ها برود اما با استفاده از روش نقشه برداری معدن با پهپاد دیگر نیاز به حضور نقشه بردار در مناطق پرخطر سایت نیست. همچنین در این روش نقشه برداری اختلالی در روند کارگران و ماشین‌آلات ایجاد نمی‌شود.

     

    برای مشاوره در این زمینه و سایر خدمات نقشه برداری میتوانید با ما تماس بگیرید.

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    Leave A Comment