نقشه برداری ساختمان

  • نقشه برداری ساختمان

    امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی هم امنیت بیشتر و بهتر شده و هم شرایط برای زندگی ساده تر شده یکی از این پیشرفتها هم که میتواند جزو مهمترین پیشرفتها باشد دقت و پیشرفت در زمینه ساختمان سازی میباشد که با وجود نظارت های مهندسین شاهد ارتقا امنیت و کارایی منازل مسکونی و سایر ساختمان های شهری و غیره هستیم که به لطفا پیشرفت علوم مهندسی صورت گرفته است.

    نقش نقشه بردارها در ساختمان سازی

    نقشه برداری از ابتدا تا انتها در کار ساختمان سازی کاربرد دارد و یکی از اجزای اصلی به شمار میرود که باعث دقت بالای کارها در ساختمان سازی میشود. در ادامه به تشریح برخی از خدمات نقشه برداری در ساختمان ها میپردازیم.

    تعیین حدود زمین برای ساخت

    از اولین کارهایی که نقشه برداران انجام میدهند تعیین حدود زمین هست و به عبارتی به اصطلاح ۴میخ زمین را میکوبند که محل پروژه کامل مشخص شود و معمولا قبل از خاکبرداری و ریختن بتن مگر هست این رویه میتواند از بروز اختلافات ملکی و مشکل با همسایه و مشکلات احتمالی با شهرداری ها جلوگیری به عمل آورد و برای تعیین دقیقت مختصات محلی که باید ملک در آنجا ساخته شود از نقشه برداران مجرب استفاده میشود. ممکن است در این کار از جی پی اس های مولتی فرکانسه هم استفاده شود تا نقاط یو تی ام دقیق پیاده شوند.

    تعیین بیس پلیت ها و آکس ستون ها یا شمع ها

    استفاده مفید و مهم دیگری که در ساختمان سازی از نقشه برداری صورت میگیرد این است که جای دقیق بیس پلیت ها و آکس ستون ها و یا در ساختمان هایی که از پایلوت یا همان شمع ها استفاده میشود آکس شمع ها را هم مشخص میکنند تعیین محل دقیق این آکسها میتواند از مهمترین کارهای نقشه برداران در ساختمان سازی باشد چرا که با این کار از هزینه های اضافی تخریب و غیره جلوگیری به عمل می آید. برای بهبود این کار علاوه بر استفاده از دوربین های توتال استیشن بهتر است مترکشی هم انجام شده تا دقت کار چک شود.

    بررسی تراز بودن ستونها

    از دیگر مواردی که از نقشه برداران در ساخت ساختمان ها کمک میگیرند بررسی میزان تراز بودن ستون ها هست که نباید از حد مجاز آن تصرف کند و اگر اختلافی وجود داشته باشد باید به کارفرماو مجری اعلام شده تا از بروز سوانح و مشکلات بیشتر جلوگیری به عمل آید. در این مورد هم دوربین های تئودولیت یا توتال میتوانند ابزار کار مناسب برای نقشه برداران باشند.

    تعیین متراژ هر واحد و تهیه نقشه ازبلیت

    نقشه ازبیلت یا نقشه چون ساخت از نقشه هایی هست که نقشه برداران در ساختمان ها برداشت و ترسیم میکنند که این نقشه ها برای گرفتن سند و یا برای معماری داخلی و دکوراسیون ساختمان ها کاربرد ویژه ای دارند. این کار باید با دوربین های توتال استیشن انجام گرفته و ترجیحا دوربین های توتال لایکا دقت بیشتری دارند.

    البته خدمات نقشه برداری در عرصه ساختمان سازی خدمات بسیار گسترده ای هست و ذکر خیلی از موارد از جمله انواع شیب بندی ها و پیاده سازی و برداشت نما و… در حوصله این مطلب نمیگنجید و این موارد تنها موارد معروف و محدودی از کارهایی هست که نقشه برداران میتوانند در راستای کمک به پیمانکاران ساختمانی خدمتگزار باشند در همین راستا به شما عزیزانی که نیازمند هرگونه خدمات نقشه برداری هستید نوید میدهیم که با بالاترین دقت و بهترین قیمت میتوانیم در خدمتتان بوده و باعث افتخار ماست که بتوانیم کمک حال شما باشیم.

    انواع خدمات نقشه برداری در ساختمان

     

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۵ رای

    پیام بگذارید