نرم افزار سیویل در نقشه برداری

  • نرم افزار Civil 3d یکی از قویترین نرم افزارهای نقشه برداری است که بسیار در بین نقشه برداران طرفدار دارد در این مطلب علت محبوبیت و تفاوتهای آنرا با دیگر نرم افزارها از جمله لند دسکتاپ بررسی میکنیم 

    قابلیت های منحصربفرد Civil3D :

    مطمئناً اولین سؤالی که مطرح می گردد این است که امتیاز استفاده از این نرم افزار نسبت به نرم افزار های قدیمی تری همچون AutoCAD Land Development چیست؟

     برای پاسخگویی به این سؤال از اعتراف شرکت Autodesk استفاده می…نماییم. همان طور که می دانیم هر دو نرم افزار AutoCAD Land Development وCivil 3D AutoCAD محصول شرکتAutodesk می باشند. این شرکت مزایای Civil 3Dنسبت به Land Development را به صورت زیر عنوان می کند: (در موارد زیر تنها به موارد مهم و چشمگیر اشاره شده است)

    طراحی صورت گرفته بر اساس Civil 3D دارای ارتباط منطقی و پویا است به طوریکه با تغییر در یک قسمت از ترسیم، موارد مربوط به عارضه ی تغییر یافته نیز همزمان تغییر یافته و اصلاح می گردند. برای مثال در صورت تغییر در خط پروژه ی مسیر، Civil 3D به صورت خودکار و پویا مدل طرح را تغییر داده و مدل کوریدور، منحنی میزان های سطح کوریدور، احجام خاکی، مقاطع طولی و عرضی و برچسب مربوط به این مقاطع را نیز تغییر می دهد. به عنوان مثالی دیگر فرض کنید طول مسیر تغییر یابد؛ در این صورت مقاطع طولی، مدل کوریدور و مقاطع عرضی ترسیم شده بر اساس تغییر صورت گرفته اصلاح می گردند. این قابلیت امکان صرفه جویی در وقت، انرژی، هزینه و همچنین در کاستن خطاهای احتمالی بسیار مفید واقع می گردد.

    • • Better Control of Standards )کنترل بهینه ی الگوها و استانداردها(Civil 3D : :

    امکان معرفی یک سری از استانداردها به صورت یک تمپلیت را به ما می دهد. با استفاده از این قابلیت قادریم الگوهای اعمال شده بر روی یک طرح را برای دیگر ترسیمات استفاده نماییم. از این گونه ترسیمات با نام تمپلیت با فرمت (*.dwt) یاد می شود.

    • Cutting Edge Technology: طراحی شده بر اساس آخرین پیشرفت ها
    • Increase Design Alternatives: امکان دسترسی سریع به امکانات و ابزاها
    • Create Plan and Profile Sheets Faster: طراحی و تولید شیت ها، سریعتر و آسانتر صورت می گیرد.
    • Dynamically Link Designs with Production Drafting: وابستگی متقابل عوارض طرح
    • • Data Compatibility:

    ترسیمات صورت گرفته با Civil 3D امکان ارتباط با انواع فرمت ها نظیر DWG، DGN، فرمت های سیستم اطلاعات جغرافیایی نظیر ARC/Info Coverage and Export ، Arc View Shape file و دیگر فرمت های چاپی نظیر DWF را دارد. قابلیت دیگر این نرم افزار در ارتباط با سیستم Google Earth و MapGuid، Map 3D، Topobase و فرمت های کاربردی نظیر SDF و همچنین LandXML است. در مورد ارتباط با سیستم های جمع آورد داده نیز می توان به ارتباط با سیستم های Leica، Trimble و Carlson اشاره نمود.

    • Visualization and Rendering Features:

    قابلیت تجسم و نمایش عوارض به صورت سه بعدی و ارائه ی عوارض.

    به دلیل طراحی این نرم افزار بر اساس AutoCAD، نرم افزار Civil 3D برای کاربرانی که با محیط هایاتوکدی سروکار داشته اند بسیار مطلوب بوده و امکان استفاده از ابزارهای متنوع AutoCAD در این نرم افزار مهیا شده است؛ بطوریکه مهندسین نقشه بردار، مهندسین عمران و افرادی که در امور طراحی اشتغال دارند در این نرم افزار کمبودی احساس نخواهند نمود. این نکته را نیز مد نظر داشته باشید که این نرم افزار قابلیت تفسیر و اجرای برنامه های نوشته شده با زبان (VB (Visual Basic و LISP Editor را دارا می باشد.

    امیدوارم این مطلب برایتان مفید فایده واقع شده باشد اما چنانچه نیاز دارید که پروژه خود را برون سپاری کنید و در اصل میخواهید انجام پروژه civil3d را به متخصص آن بسپارید تا با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب خدمتتان ارائه کند میتوانیم در خدمت شما باشیم.

     

    نرم افزار سیویل تری دی

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۴ رای

    پیام بگذارید