خطوط فشار قوی در ایران نقشه برداری میشوند

  • نقشه‌برداری هوایی از خطوط فشار قوی برای نخستین‌ بار در کشور

    رئیس پارک علم و فناوری مازندران گفت: برای نخستین‌بار در کشور، با تلاش متخصصان و نخبگان این پارک، نقشه‌برداری هوایی از خطوط فشار قوی ممکن شد.

     نقشه‌برداری هوایی از خطوط فشار قوی، استخراج پلان پروفیل و عکس نقشه از حریم خطوط برای شناسایی عوارض و فواصل آنها از خطوط دکل‌های فشار قوی توسط «شرکت دانش‌بنیان توسعه‌دهندگان آسمان فرید» مستقر در پارک علم و فناوری مازندران انجام شد.

    وی با بیان اینکه نقشه‌برداری از خطوط فشار قوی برای نخستین‌بار در کشور انجام شده است، افزود: استخراج اطلاعات اعم از خواص عوارض از دکل و هادی‌ها و عکس نقشه از حریم خطوط برای شناسایی لایه‌های موجود در حریم خطوط فشار قوی برای نخستین‌بار در صنعت برق کشور به‌کارگیری شده است که این اطلاعات می‌تواند افزایش قابل توجهی در کیفیت بهره‌برداری به همراه داشته باشد.

    مدیرعامل شرکت دانش‎بنیان توسعه‌دهندگان آسمان فرید نیز گفت: پروژه مذکور می‌تواند به کاهش نیروی انسانی، افزایش دقت و کیفیت نقشه‌برداری در مناطق سخت‌گذر که نقشه‌بردار زمینی قادر به انجام عملیات نقشه‌برداری و ارائه آنها نیست، کمک کند.

    محسن رجبی تصریح کرد: این اقدام می‌تواند استفاده حداکثری از ظرفیت خطوط فشار قوی را به همراه داشته باشد که این اطلاعات، افزایش امنیت خطوط در مناطق مسکونی را نیز فراهم می‌کند.

    وی در پایان از کاهش و صرفه‌جویی هزینه چند میلیاردی در این عملیات خبر داد و گفت: این اطلاعات با امنیت بالا، گاهی از احداث یک خط جدید و از انجام هزینه میلیاردی جلوگیری می‎کند.

    انواع خدمات نقشه برداری در سراسر ایران انجام میشود که برای اطلاعات بیشتر میتوانید با ما در تماس باشید.

    نقشه برداری خطوط فشار قوی

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    Leave A Comment