تهیه و خرید عکس هوایی سال های گذشته

  • تهیه عکس و نقشه هوایی

    به دلیل اینکه تقاضا برای عکس های هوایی سال های گذشته برای دعاوی ملکی و نیز کاربردهای پژوهشی زیاد هست بر خود واجب دانستیم که قسمتی را در وبسایت به توضیح این فرآیند پرداخته و خدمات خرید عکس هوایی سال های گذشته را به شما عزیزان ارائه دهیم. امید است که در این راستا بتوانیم یاری رسان شما عزیزان باشیم.

    کاربرد عکس های هوایی در مراجع قضایی

    کاربردهای زیادی برای عکسهای هوایی سالهای گذشته وجود دارد. از ارائه به ارگانها از جمله سازمان جهاد کشاورزی و اداره منابع طبیعی آن گرفته تا رفع اختلاف با همسایه ها ، اختلافات خانوادگی و حل شکایات ، معمولا در دعاوی ملکی و اختلافاتی که برای تصاحب و یا بازپسگیری زمین های کشاورزی و زراعی وجود دارد با عکس های هوایی سال های گذشته میتوان به نتایج حقوقی و قطعی مناسبی رسید.

    فرضا اگر ملک شما توسط دولت تصاحب شده باشد یا ملک را جزو اراضی ملی یا همان منابع طبیعی و… بدانند و شما برای آنجا سند داشته باشید اگر ثابت کنید که زمانی آن ملک، زمین زراعی بوده میتوانید آن را پس بگیرید و این اصلا زمین خواری نیست و کاملا حق شما و نسل های بعدی شماست. (معمولا عکسهای دهه۴۰ بدین منظور مورد استفاده قرار میگیرند.)

    عکسبرداری پوششی کشور ( از تمامی مناطق کشور ) در مقیاس‌های پنجاه و پنج هزارم مربوط به دهه سی هجری شمسی ، بیست هزارم مربوط به دهه چهل و چهل هزارم مربوط به دهه هفتاد انجام گرفته است( البته گپ هایی نیز در این میان هست). همچنین عکسبرداری هوایی ده‌هزارم و پنج هزارم از اکثر شهرهای کشور از سال ۱۳۳۴ تا کنون توسط ارتش و سازمان نقشه برداری کشور انجام گرفته است.(البته بصورت پراکنده) دقت کنید که عکسهای بزرگ مقیاس مثل مقیاسهای یک ۱۰هزارم سالهای دهه ۳۰ مثل سال ۳۵ اکثرا مراکز شهرها بود و در دهه ۴۰ و ۷۰ پوششی کل کشور عکسبرداری انجام شده است.

    عکس های سازمان جغرافیایی

    البته ناگفته نماند که در مناطق خاص و مرزی این عکس های هوایی در اختیار سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح هست اما با همکاری هم سازمان نقشه برداری و ارتش در حال ارائه عکس های هوایی هستند. در عکس زیر میتوانید پراکندگی عکس برداری هوایی در سطح کشور و همچنین حدود مشخصات اینکه عکس کدام منطقه در اختیار کدام ارگان هست را مشاهده نمایید.

    مناطق تحت پوشش عکس های هوایی

    خرید عکس و نقشه هوایی

    همه عکس های هوایی را میتوان خریداری کرد حتی عکس هایی که در مناطق نظامی بوده را نیز میتوان خریداری کرد بدین صورت که آن منطقه که جنبه نظامی دارد را معولا مخفی نموده و مابقی را به شما تحویل میدهند. البته استعلام دقیق را بعد از ارسال مختصات میتوانیم به شما اعلام کنیم.

    مراحل سفارش و خرید عکس هوایی چیست؟

    ابتدا باید مطلع شوید که در منطقه مد نظر شما چه سالهایی با چه مقیاسهایی عکسبرداری هوایی صورت گرفته است و آیا در دهه مد نظر عکسبرداری بوده یا خیر؟
    برای یافتن پاسخ این پرسش شما باید اول از همه مختصات ملک و زمین مد نظرتان را پیدا کنید تا بتوانید استعلام دقیق بگیرید. برای یافتن مختصات دقیق هم راه های زیادی وجود دارد و حدود ۲۵ درصد افراد خودشان از قبل مختصات را دارند اما در این زمینه برای راحتی شما عزیزان آموزشی تدارک دیده شده که برای مطالعه آن روی لینک روبرو کلیک بفرمایید: آموزش پیدا کردن مختصات ملک یا زمین

    اگر هم لینک بالا را مطالعه نفرمودید بطور خلاصه میتوان گفت چنانچه قبلا نقشه بردار ملک شما را با جی پی اس یا شمیم نقشه برداری کرده باشد بهترین ملاک دقیقا همان است و میتوانید به همان مختصات استناد کنید و اگر نه هم میتوانید با استفاده از فایل kmz که یک خروجی پلیگون از گوگل ارث هست اقدام کنید و یا اگر هیچکدام از این کارها میسر نبود یک ایکس و وای از گوگل مپ پیدا کنید و برای ما در واتسپ ارسال کنید تا استعلام دقیق صورت بگیرد که چه سالهایی پرنده هوایی در مکان مد نظر پرواز داشته و عکسبرداری هوایی صورت گرفته تا تصمیم بگیرید که کدام سال را انتخاب و خریداری نمایید.

    خرید و تهیه عکس و نقشه هوایی از سازمان نقشه برداری کار بشدت سختی نیست اگر دانش و آگاهی در زمینه نقشه برداری و جغرافیا داشته باشید تا بتوانید مکان ملک خود را روی مختصات پیاده کنید به راحتی میتوانید منطقه مد نظر خود را پیدا کرده و شماره عکس و منطقه را جویا شده و استعلام بگیرید و سفارش دهید و هزینه های ثبت اولیه و هزینه عکس و سی دی و پست را هم در سه مرحله انجام داده و سپس تحویل بگیرید اگر هم برای شما مقدور نبود که خودتان پیگیری های مربوطه را انجام دهید ما با یک حق الزحمه جزئی این کار را برای شما عزیزان انجام میدهیم.

    قیمت و هزینه خرید عکس هوایی

    هزینه با توجه به دقت و تعداد عکس های مورد نیاز متفاوت است اما در کل سه تا هزینه بابت هر عکس دریافت میشود. یکی هزینه استعلام هست دیگری هزینه تهیه عکس بوده و سومین هزینه نیز هزینه پستی هست که هر زمان آماده شد آن را خدمت شما بفرستند و همانطور که احتمالا حدس میزنید دومین هزینه یعنی هزینه اسکن و تهیه خود عکس از همه بالا تر است. ضمن اینکه عکس هوایی را روی سی دی به شما تحویل میدهند که میتوانید به صورت های مختلفی آن را به چاپ برسانید. (البته دوستانی که تمایل داشته باشند میتوانیم برای ایشان عکس ها را در جایی مثل گوگل درایو آپلود کرده تا قبل از رسیدن سی دی بتوانند فایل را دانلود کرده و استفاده نمایند.)

    اگر شما زوج عکس نیاز داشته باشید تقریبا هزینه تهیه دو عکس را شامل میشود. زوج عکس برای سه بعدی سازی (برجسته بینی) کاربرد دارد و در بعضی مواقع دقت بالا در تشخیص راه ها و مرز ها را نیز میسر میسازد اما میتوان گفت زوج عکس بیشتر برای ارتفاع کاربرد دارد. همچنین برای تهیه عکس هوایی با میکرون ۲۱ و میکرون ۲۸ نیز در خدمت شما هستیم که با میکرون ۲۱ دقت بالاتری در رقومی سازی عکس و اسکن آن استفاده شده است و طبعا هزینه بالاتری نیز دارد با مشاوره در واتسپ میتوانید از نیاز خود مطلع شوید.

    سفارش عکس هوایی قدیمی در ایران

    زمان مورد نیاز

    حدود دو هفته کاری تهیه و آماده شدن این عکس ها زمان میبرد ولی بهتر است برای میزان زمان دقیق تماس بگیرید این عکسها قابل تفسیر و پیدا کردن مکان بوده که اگر در این زمینه نیاز به مشاوره داشتید میتوانیم در خدمت شما باشیم و تنها کافیست محدوده مد نظرتان را در واتسپ برای شماره ۰۹۱۲۰۹۱۸۸۱۸ ارسال بفرمایید. (البته ممکن است شما تصویر ماهواره ای نیاز داشته باشید و چند ساعته بتوان تحویل داد)

    نمونه عکس هوایی

    اگر میخواهید نمونه هایی از عکس های هوایی را مشاهده بفرمایید باید در نظر داشته باشید هر منطقه ای سالهای متفاوتی با مقیاس های متفاوتی عکسبرداری هوایی انجام شده که جهت اطلاعات دقیقتر مطلبی را تحت همین عنوان برای شما عزیزان تدارک دیده ایم تا در آنجا به بررسی سالهای متفاوت و مقیاسها و زوم های آنها بپردازید البته این عکسها کاملا به صورت رندوم و تصادفی از چند منطقه مختلف در کشور انتخاب شده اند که جهت اطلاعات بیشتر روی نمونه عکس ها و تصاویر هوایی کلیک بفرمایید.

    عکس هوایی

    به غیر از خدمات تهیه عکس های هوایی که در این مطلب به توضیح آن پرداختیم عمده کارهای ما و سایر خدمات نقشه برداری ما پیرامون کارهای اجرایی هست که در زمینه های ساختمانی و راه سازی و توپوگرافی فعالیت میکنیم که در این صورت نیز میتوانید برای مشاوره با ما تماس بگیرید.

    سوالات متداول در خصوص خرید و تهیه عکس های هوایی

    کاربرد عکس های هوایی قدیمی دهه های گذشته چیست؟
    از این عکس ها معمولا برای ارائه به دوایر حقوقی جهت تامین دلیل در دادگاه برای خارج کردن زمین از دست منابع طبیعی یا اثبات وجود بنا در قدیم برای جهاد کشاورزی و یا سایر اختلافات با همسایه ها در خصوص مرزبندی املاک استفاده میشود.

    از کجا بفهمیم در منطقه مد نظر ما چه سالهایی عکسبرداری هوایی انجام شده؟
    هم میتوانید از سازمان نقشه برداری استعلام بگیرید و هم برای این کار میتوانید مختصات دقیق ملک مورد نظر را برای ما در واتسپ یا تلگرام ارسال کنید تا از سازمان نقشه برداری استعلام گرفته شود و به شما اعلام شود.

    قیمت و هزینه سفارش عکس هوایی دهه ۴۰ چقدر است؟
    قیمت و هزینه با توجه به تعداد عکس هایی که نیاز دارید و همچنین کیفیت رقومی سازی (میکرون ۲۱ یا ۲۸) که نیاز دارید که با آن رقومی سازی انجام شده باشد و زوج عکس بودن یا تک عکس بودن مشخص میشود.

    چطور عکس هوایی قدیم یک منطقه را بخریم و چقدر زمان میبرد تا آماده شود؟
    آماده شدن این عکس ها در سی دی و رسیدن به دست شما تا ۱۵ روز کاری زمان میبرد و از طریق سامانه سازمان نقشه برداری میتوانید بخرید همچنین کمی پیدا کردن مختصات و آدرس آن تخصصی است بدین منظور میتوانید با مشاوره ما این کار را انجام دهید.

    فرق عکس هوایی با تصویر ماهواره ای در چیست؟
    عکس های هوایی به عکس هایی میگویند که توسط هواپیما یا پهپادی که دوربین عکسبرداری بر روی آن سوار بوده گرفته شده اند و قدمت آنها به دهه ۳۰ و ۴۰ شمسی برمیگردد اما تصاویر ماهواره ای توسط سنجنده ها یا همان ماهواره ها گرفته شده اند و قدمتشان عموما زیاد نیست.

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۴۱ رای
    By |2023-07-20T17:50:08+04:30فوریه 18th, 2023|Categories: پروژه های نقشه برداری, عکسها و تصاویر هوایی و ماهواره ای|Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , |

    12 Comments

    1. خسرو سلطانی آوریل 14, 2022 at 11:43 ب.ظ - Reply

      سلام بنده عکس های هوایی استان آذربایجان غربی رو میخوام ده های ۳۰ ۴۰ ۵۰ ۶۰

      • مهندس فتحی آوریل 16, 2022 at 3:47 ب.ظ - Reply

        لطفا ابتدا مختصات یا لوکیشن یا نقشه یو تی ام از منطقه مد نظرتون رو به واتسپی که هم لینکش در منو کناری هست و هم شماره در بالای صفحه درج شده ارسال بفرمایید تا بررسی بشه از منطقه مد نظر شما چه سالهایی عکسبرداری هوایی انجام شده است. سپس با توجه به شرایط انشالله بتونیم در خدمتتون باشیم.

    2. سینا ژانویه 18, 2023 at 6:14 ب.ظ - Reply

      سلام –
      ممکنه عکس هوایی مربوط به یه شهرستان که حدود ۳۰۰۰ کیلومتر مربع وسعت داره در سالهای دهه ۴۰ و ۵۰و ۶۰ رو یکجا تهیه کرد؟

      • مهندس فتحی ژانویه 23, 2023 at 4:54 ب.ظ - Reply

        باید ابتدا بررسی بشه که چه سالهای محدوده مد نظر شما عکسبرداری هوایی انجام شده سپس در خصوص هزینه هم صحبت کرد و انشالله بشه تهیه کرد و در خدمت شما بود

    3. محسن نوامبر 29, 2023 at 9:12 ب.ظ - Reply

      سلام هزینه برای یک زمین حدودا دوهکتاری در استان فارس چقدر میشود

      • مهندس فتحی ژانویه 2, 2024 at 1:38 ب.ظ - Reply

        لطفا مختصات ارسال بفرمایید و اینکه چه سالی مد نظرتونه

    4. جلال دسامبر 17, 2023 at 10:03 ب.ظ - Reply

      نقشه های یک دو هزار از مناطق اطراف شهرستان ماهشهر خواستم لطفا راهنمایی فرمایید ممنون

      • مهندس فتحی ژانویه 2, 2024 at 1:37 ب.ظ - Reply

        لطفا لوکیشن یا مختصات در واتسپ یا… ارسال بفرمایید بررسی بشه

    5. حسینی ژانویه 27, 2024 at 11:15 ق.ظ - Reply

      سلام ما واتساپ و…دسترسی نداریم چرا ایتا روبیکا ندارید؟

      • مهندس فتحی مارس 2, 2024 at 1:17 ق.ظ - Reply

        چرا دارم میتونید پیام بدید به همین شماره

    6. رامین مارس 6, 2024 at 3:22 ب.ظ - Reply

      سلام عکس هوایی با مقیاس ۱/۵۰۰۰ یا ۱/۲۰۰۰ از مختصات به مرکزیت
      ۳۱۶۴۰۲٫۰۱ m E
      ۴۰۲۹۳۱۶٫۴۶ m N
      مربوط به سال ۱۳۷۳ یا ۱۳۷۲ در صورت موجود بودن اعلام بفرمایید

      • مهندس فتحی مارس 9, 2024 at 10:27 ب.ظ - Reply

        سلام
        وقت بخیر
        لطفا مختصات را در واتسپ روبیکا تلگرام ایتا یا هر پیام رسانی به شماره که داخل سایت درج شده ارسال بفرمایید

    Leave A Comment