خدمات نقشه برداری و ژئوماتیک در استان اصفهان

  • مختصری از تاریخچه و شهر اصفهان

    اصفهان شهری است به درازای تاریخ که همیشه برای پادشاهان به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص پایتخت سیاسی کشور بوده است. معماری حاکم، نشان از قدمت اصفهان دارد. سبک های مختلف معماری اعم از سبک پارسی، پارتی، خراسانی، اصفهانی و غیره در بافت شهر دیده می شود.

    از گذشته تا به امروز بناهای تاریخی متعددی به جا مانده است. مسجد شیخ لطف الله، کاخ عالی قاپو و مسجد شاه که در میدان نقش جهان واقع شده اند. مهمترین عمارت ها در معماری ایرانی که از سلسله صفویان به جای مانده کاخ چهلستون است و به عنوان یک باغ معروف در یونسکو ثبت گردیده است.

    پل های خواجو، مارنان، چوبی و پل الله وردی خان معروف به سی و سه پل با سی و سه دهانه بر روی بستر رودخانه زاینده رود زیبایی خاص و منحصر به فردی به شهر اصفهان بخشیده اند. امروزه اما معماران در امر سازندگی رو به طرح های نو آورده اندتا جایی بافت شهر اصفهان اندک اندک رو به مدرنیته آورده است.

    نقشه برداری در اصفهان

    البته نباید از نقش برجسته مهندسین نقشه برداری در احقاق این امر چشم پوشی کرد. چرا که به دلیل پیشرفت علم و تکنولوژی رشته نقشه برداری نیز وارد عمل شده و کاملا در پروژه های عمرانی ایفای نقش می کند. در نظر داریم به صورت مختصر و مفید رشته نقشه برداری را معرفی کنیم. پیشینه نقشه برداری به جنگ جهانی بر میگردد جایی که برای اهداف نظامی از آن استفاده می شد.

    پس از آتش بس جهانی به تدریج وارد حیطه شهرسازی و ساخت و ساز شد و شهرها به نوعی با یک نظم خاص و یکپارچه نمایان شدند. پس از آن همچون دیگر کشورها، در ایران نیز در دانشگاه ها و با عنوان رشته عمران-نقشه برداری آموزش داده میشد تا اینکه در سالهای اخیر شاهد مجزا شدن این رشته با نام مهندسی نقشه برداری بوده ایم و سالانه مهندسین نقشه برداری آکادمیک فارغ التحصیل می شوند.

    شاخه های متعددی در رشته نقشه برداری وجود دارد اعم از نقشه برداری زیرزمینی، نقشه برداری دریایی (هیدروگرافی)، نقشه برداری مسیر (راهسازی)، نقشه برداری نفت و گاز و آب و فاضلاب، نقشه برداری پل سازی، نقشه برداری ساختمان، نقشه برداری نما، نقشه برداری ملکی و کاداستر و نقشه برداری هوایی (پهباد).

    خدمات نقشه برداری در کل استان اصفهان

    تیم نقشه برداران جوان متشکل از مهندسین، کارشناسان ارشد و دکتری در اصفهان، تهران، سمنان و شعبه ویژه نقشه برداری همدان فعالیت کاری خود را آغاز کرده و اکنون به حول و قوه ی الهی در سرتاسر کشور عزیزمان ایران خدمات نقشه برداری ارائه می کنند. گروه نقشه برداران جوان همگی از فارغ التحصیلان دانشگاه سراسری تفرش بوده اند و پس از آن جهت تحصیلات تکمیلی در دانشگاه معتبر اصفهان، تهران، خواجه نصیرالدین طوسی و شهید رجایی به تحصیل پرداخته اند. نقشه برداران جوان آماده ارائه خدمات نقشه برداری در اصفهان هستند.

    خدمات نقشه برداری همچون تهیه نقشه های توپوگرافی، تهیه نقشه های تک خطی یا همان پلان تفکیکی، تهیه نقشه های دوخطی (نقشه معماری)، تهیه نقشه های یو تی ام شمیم، جانمایی فونداسیون، تهیه سایت پلان، پیاده سازی چهار میخ، پیاده سازی آکس ستون و رامکا (خط قالب)، تهیه ازبیلت سه بعدی از سازه فلزی، تهیه ازبیلت سه بعدی نما جهت معماری، نقشه برداری هوائی (فتوگرامتری) با پهباد که تماما با تجهیزات به روز اعم از دوربین های سوئیسی برند لایکا، جی پی اس های های تارگت و پهباد انجام می گیرد. در صورت نیاز به نقشه بردار با ما تماس بگیرید و کار نقشه برداری خود را دقیق وسریع انجام شده تحویل بگیرید.

    نقشه بردار مهندس اصفهان

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    Leave A Comment