انجام تهیه نقشه UTM (یو تی ام) جهت ارائه به شهرداری ، اداره ثبت و سایر ارگانها

  • نقشه یو تی ام چیست؟

    قبل از شروه به شرح اینکه نقشه یو تی ام چیست باید به اطلاع شما عزیزان برسانیم که ما در تیم نقشه برداران جوان انواع نقشه یو تی ام با سامانه های شمیم ، هدی ، سیماک و نقاط استاتیک را برداشت و تهیه میکنیم که به منظور تعیین قیمت میتوانیم با ما تماس بگیرید.

    نقشه یو تی ام یا که نوشته از مختصر لاتین واژه UTM گرفته شده ، نقشه ای است که با سیستم مختصات جهانی universal transfer mercator برداشت شده که هر نقطه را با این روش میتوان حتی اگر سونامی بیاید و همه مرزها و مشخصات از بین برود میتوان پیاده کرد با دقت کسری از سانتی متر! اطلاعات بیشتر در این زمینه را میتوانید در مقاله نقشه یو تی ام چیست مطالعه کنید.

    در مناطق مختلف کشور، بسیاری از افراد به صورت غیرقانونی زمین‌ها را به تصرف خود درآورده‌اند که این امر مشکلات بسیاری برای مالکان و مردم در اطراف ایجاد کرده است. برای رفع این مشکلات و جلوگیری از تکرار آنها، دولت تصمیم به استفاده از نقشه‌ی UTM گرفته است. نقشه‌ی UTM یک سیستم مختصات جهانی است که مکان یک ملک و سایر جزئیات اطراف آن را با دقت بالا مشخص می‌کند. این نقشه ملک را به صورت اربعه در نظر می‌گیرد و اطلاعات دقیقی از ملک در آن ثبت می‌شود.

    با وجود نقشه‌ی UTM، تفاوتی بین مالک، فروشنده، و افراد اطراف برای خرید و فروش املاک و مستغلات وجود ندارد. تهیه این نقشه باید توسط یک مهندس نقشه‌بردار با تجربه انجام شود. اطلاعات نقشه‌ی UTM به تنهایی در صورت تنظیم درست و صحیح دقیق هستند و می‌توانید اطلاعات دقیقی از ملک را از آن به دست آورید.

    با نقشه‌ی UTM می‌توانید محل قرارگیری پلاک و مساحت دقیق ملک را بدست آورید. در صورتی که همسایگان شما به تجاوز به زمین شما اقدام کنند، می‌توانید با استفاده از نقشه‌ی UTM اقدامات لازم را انجام دهید. این نقشه اختلافات ممکن بین مالکان و همسایگانشان را به حداقل می‌رساند. با وجود این سند رسمی، هیچ‌کس نمی‌تواند به صورت غیرقانونی زمین دیگران را تصرف کند.

    هر کسی که قصد خرید یا فروش ملک را دارد، می‌تواند از نقشه‌ی UTM برای اطمینان از صحت اطلاعات موجود در سند استفاده کند. این نقشه بهترین مدرک برای استفاده پیش از خرید ملک است. اگرچه باید برای تهیه این نقشه هزینه‌ای پرداخت کنید، اما بهتر است که پس از خرید ملک خود متوجه نشوید که اطلاعات در سند نادرست است یا زمین شما در مکان نادرستی واقع شده است. دیگر مکانی به اشتباه در سند اشاره نشده است.

    نقشه‌ی UTM کاملاً دقیق و به‌روز است زیرا با استفاده از ۶ مختصات جهانی تهیه شده است. تمامی جزئیات املاک اطراف آن در نقشه‌ها به وضوح مشخص شده و هیچ تردیدی برای شما باقی نمی‌ماند. این نقشه برای مکان‌هایی که تصرف زیادی در ملک‌های آنها وجود دارد بسیار مفید است.

    نقشه برداری ملکی یا کاداستر

    در این زیر شاخه از عملیات نقشه برداری، مهندس نقشه بردار وظیفه مهمی را برای تعیین دقیق ابعاد و محل املاک در سیستم مختصات محلی و جهانی به عهده دارد utm سیستم مختصات جهانی در یک قرارداد بین المللی هست و در هر جای دنیا که آدرس را بدهید بدون نیاز به دانستن زبان محلی آنجا نقشه بردار میتواند محل دقیق را مشخص نماید. کاداستر یعنی آن نوع نقشه‌برداری که ارزش حقوقی داشته باشد و بتوان بر اساس مرزهای آن سند مالکیت صادر کرد. پس این نوع نقشه برداری نیاز به دقت و مهارت زیاد فرد مهندس نقشه بردار را دارد.

    عملیات نقشه برداری ملکی شامل تهیه نقشه های ملکی از قبیل نقشه UTM و نقشه کاداستر از انواع زمین ها و املاک، برداشت و همچنین پیاده سازی حدود ملک از روی سند مالکیت، تهیه نقشه کاداستر و بررسی و تطبیق ثبتی طبق نقشه های ثبتی و کاداستر اداره ثبت، تهیه نقشه وضع موجود یا ازبیلت زمین ها و املاک و قطعه بندی و تفکیک اراضی می شود.

     جهت ارائه خدمات تهیه نقشه UTM با ما تماس بگیرید

    در قدیم که علم نقشه برداری در این حد پیشرفت نکرده بود و یا اگر بهتر بگوییم تجهیزات و تکنولوژی نقشه برداری مانند امروزه نبود مجبور بودند فقط به ذکر حدود اربعه در سندهای رسمی اکتفا کنند به طور مثلا شمالا در سه قسمت اول به طول… دیواریست به دیوار پلاک فلان و شرقا به طول فلان دیوار اشتراکی به پلاک فلان… اما دیگر هر نقطه از ملک در سیستم مختصات جهانی ذخیره میشود و اگر باران و سیل و سایر بلایا هم همه مرزها را از بین ببرد به راحتی میتوان توسط مختصاتی که با تهیه نقشه یو تی ام ذخیره شده همه مرزها و نقاط را با دقت بسیار بالایی روی زمین پیاده سازی کرد.

    نقشه برداری ملکی یو تی ام جهت ارائه به انواع ادارات دولتی

    • پیاده سازی نقاط یو تی ام نقشه شما با دقت میلی متر همراه با مهر و امضای کارشناس رسمی دادگستری نقشه بردرای
    • تهیه نقشه های ملکی از قبیل نقشه UTM و نقشه کاداستر از انواع زمین ها و املاک جهت ارائه به شهرداری (جهت اخذ دستور نقشه) و ادارات ثبت ( جهت اخذ سند یا تعویض سند) و ماده ۱۴۷
    • برداشت و همچنین پیاده سازی حدود ملک از روی سند مالکیت
    • تهیه نقشه کاداستر و بررسی و تطبیق ثبتی طبق نقشه های ثبتی و کاداستر اداره ثبت
    • تهیه نقشه وضع موجود یا ازبیلت زمین ها و املاک
    • تهیه نقشه شمیم با دستگاه GPS چند فرکانسه
    • قطعه بندی و تفکیک اراضی
    • نقشه یو تی ام جهت ارائه با اداره ثبت
    • انجام نقشه یو تی ام جهت ارائه به شهرداری
    • تهیه نقشه UTM برای دفاتر پیشخوان دولت

    برداشت نقشه با جی پی اس یو تی ام

     

    سایر خدمات نقشه برداری کلی در ایران را هم که نیاز داشتید میتوانید با ما تماس بگیرید تا در اسرع وقت بتوانیم مشاوره داده و برآورد قیمت نموده و در خدمت شما بزرگواران باشیم.

    سوالات متداول در خصوص تهیه نقشه یو تی ام:

    اصطلاح نقشه یو تی ام یا همان UTM چیست؟
    در سیستم مختصات جغرافیایی UTM هر نقطه روی زمین دارای یک کد هست که به این کد xyz در اصلاح عامیانه نقشه یو تی ام میگویند. البته لینکی به عنوان مقاله کاملتر برای توضیح درباره سیستم تصویر یو تی ام در ابتدای مقاله اختیار شما قرار گرفته است.

    نقشه یو تی ام برای چه ارگان هایی کاربرد دارد؟
    نقشه یو تی ام میتواند برای تعیین موقعیت دقیق ملک روی نقشه و زمین استفاده شود و با این نقشه در ارگان های مختلف اعم از اداره برق برای برقکشی به منطقه ، ثبت اسناد، شهرداری، اداره جهاد کشاورزی برای بررسی وضعیت زراعی بودن و سایر ارگان ها کاربرد دارد.

    نقشه UTM با چه دستگاه هایی برداشت و تهیه میشود؟
    نقشه های یو تی ام توسط گیرنده های مولتی فرکانسه GNSS که به شبکه های ماهواره ای گلوناس ، جی پی اس و … همزمان متصل میشوند و دقت بسیار مطلوبی دارند برداشت میشوند و این کار در تخصص رشته مهندسی نقشه برداری میباشد.

    قیمت و تعرفه تهیه نقشه یو تی ام چقدر است؟
    البته این هزینه در استان های مختلف و با توجه به هزینه ایاب ذهاب و نیز متراژ ملک و تعداد نقاطی که باید برداشت انجام شود متفاوت بوده و قیمت ثابتی ندارد که البته با مشاوره با ما میتوانید از قیمت و هزینه تهیه نقشه UTM ملک خود با خبر شوید.

    نقشه یو تی ام UTM

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۷ رای

    پیام بگذارید