نقشه بردار از زمین تا سازه در ساخت یک پروژه

  • در یک پروژه ، نقشه بردار چه نقشی دارد؟

    در عصر جدید با وجود ساخت خانه های مستحکم و به روز دیگر نمیتوان بدون نقشه بردار یک پروژه را شروع کرده و به پایان رساند. از زمان به وجود آمدن خانه های دو و چند طبقه طی سالان طولانی این روند منجر به گسترش و پیشرفت علوم مهندسی عمران معماری و نقشه برداری شده است تا جایی که انسان امروزی میتواند برج میلاد و برج خلیفه بسازد.

    نقشه بردار در ابتدای کار

    نقشه بردار از بیس تا انتها کار دارد یعنی اولین مهندسی که باید پروژه را استارت بزند نقشه بردار است و آخرین کسی هم که پروژه را به انتها میرساند باز هم نقشه بردار است. در شروع کار ابتدا یک مهندس نقشه بردار زمین پروژه را تفکیک بندی کرده و متراژ را اندازه میگیرد سپس ارتفاعات و پستی بلندی ها را روی نقشه آورده و برای خاکبرداری و خاکریزی نیز نیاز به یک نقشه بردار داریم.

    نقشه برداری در طول پروژه

    در وسط کار هم که نقشه بردار باید صفحه ستون ها را پیاده کند جای دقیق نقاط آکس ستون ها را به پیمانکاران نمایش داده و همچنین در طول کار نظارت کند که آیا ستون ها تراز هستند و به درستی بنا شده اند یا خیر و در این کار به مهندسین عمران و معماری مشاوره دهد. همچنین باید در راستای پیاده سازی نمای ساختمان و نقاط صحیح هر قطعه روی ساختمان باید پیاده سازی یا همان stake out را انجام دهد.

    نقشه بردار در انتهای کار

    در انتهای کار نیز مهندس نقشه بردار پروژه ساخت باید متراژ دقیق را اندازه بگیرد که هر واحد چند متر است و برای سند زدن به ثبت اسناد نقشه مهر شده تحویل دهد پس وقتی کار تکمیل شده و توکاری و همه کارها انجام شد آخرین مهندسی هم که به پروژه میرود باز هم مهندس نقشه بردار است پس متوجه شدید که از ابتدای کار تا اواسط و انتهای کار نیاز به یک مهندس نقشه بردار هست بنابراین اگر پروژه بزرگی را میخواهید شروع کنید میتوانید یک قرار داد کلی با ما ببندید که از ابتدا تا انتها در خدمت شما باشیم و یک معامله برد برد با هم داشته باشیم.

     

     

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۴ رای

    Leave A Comment