دپوگرافی معدن و محاسبه احجام دپو شده در معادن

  • نقشه برداری هر روزه کاربردهای فراوانی پیدا میکند و یکی دیگر از این کاربردها محاسبه احجام در معادن یا همان دپوگرافی معادن هستند. محاسبه احجام استخراج شده و یا محاسبه احجام دپو شده در معادن توسط نقشه برداران تعیین میگردد.

    محاسبه احجام معدن

    اگر مساحت کوچک باشد و حجم دپو شده کوچکی رو بخواهیم که برداشت کنیم طبیعتا با استفاده از دوربین های توتال استیشن این کار انجام میپذیرد و دقت خوبی هم ارائه میکند اما اگر حجم کار بالا برود قاعدتا نیاز به استفاده از پهپاد ها خواهد بود که با دقت مناسبی برای حجم های بزرگ کار را بتوان تحویل داد.

    اگر نیاز به محاسبه حجم دپو شده باشد ابتدا یک سطح از پایینترین سطح و جایی که دپو شروع میشود و سطح زمین میباشد برداشت میکنیم و سپس با استفاده از لیزر یا پهپادها سطح رویه را برداشت میکنیم که بتوانیم این سطح یا همان surface را از سطح پایین کسر نمود و حجم دپو شده را محاسبه نمود.

    در صورتی که از پهپاد های فانتوم۴ پرو در نقشه برداری استفاده کنیم ما مدل سه بعدی و ابر نقاط و عکسهای منطقه به همراه مدل ارتفاعی را هم رایگان به شما تقدیم میکنیم که میتوانید در ادامه مراحل کار در معدنتان هم از آنها استفاده نمایید.

    حجم و دپوگرافی معادن

    حجم برداشت شده در معدن

    اما اگر در معادن نیاز باشد که حجم برداشت شده از یک تاریخ تا تاریخ بعدی را بدانیم باید در هر دو تاریخ برداشت انجام شده باشد یا اینکه نقشه توپوگرافی و سطح اولیه را شما به ما بدهید تا برای شما از حجم ثانویه یا وضع موجود کسر کنیم و حجم برداشت شده در این بازه زمانی را بتوانیم بدست آوریم.

    البته که با جی پی اس و توسط سامانه شمیم هم میتوان کار را انجام داد اما بستگی به موقعیت پروژه و با توجه به نیاز شما و جزئیاتی که نیاز دارید ممکن است بتوان از ترکیب روش های مختلف استفاده نمود.

    برای اطلاعات بیشتر و مشاوره ، چنانچه نیاز به هر گونه خدمات نقشه برداری در معادن و یا سیلوهای نگهداری هستید با ماتماس بگیرید تا در خدمت شما عزیزان باشیم.محاسبه احجام و نقشه برداری معدن

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۴ رای

    Leave A Comment