تهیه عکس هوایی ۳ سال گذشته برای جلوگیری از اجرای حکم تخریب

  • تهیه عکس هوایی برای سابقه بنا در ۳ سال گذشته

    اگر به دنبال تهیه عکسهای ماهواره ای و هوایی برای داشتن سابقه بنا جهت پیشگیری از تخریب ملک خود میباشید به وبسایت صحیحی هدایت شده اید اما بهتر است کمی از مسائل حقوقی در این ارتباط را مطالعه کنید و در ادامه همراه ما باشید.

    همانطور که احتمالا در جریان هستید تغییر کاربری زمین های کشاورزی شامل مرور زمان میباشد و اگر بیش از سه سال از سابقه بنای شما در زمین کشاورزی گذشته باشد مشمول حکم تخریب نخواهد بود البته باید توجه داشته باشید که مرور زمان تعقیب ۳ سال است ( بند ث ماده ۱۰۵) اما دقت کنید که مرور زمان اجرای حکم قطعی ۵ سال است ( بند ث ماده ۱۰۷) برای داشتن عکسهای ماهواره ای که ثابت کند شما چه زمانی عملیات ساختمانی خود را به اتمام رسانده اید میتوانیم در خدمت شما باشیم.

    مرور زمان در تغییر کاربری

    با توجه به رأی وحدت رویه شماره ۷۵۹ هیأت عمومی دیوان عالی کشور، تغییر کاربری املاک زراعی و باغات درجه هفت جرم تعزیری به شمار می‌آید و زمان مرور زمان جرایم تعزیری درجه هفت و هشت، سه سال است. بنابراین، اگر تغییر کاربری املاک زراعی و باغات سه سال یا بیشتر از وقوع آن گذشته باشد، قابل تجدیدنظرخواهی شناخته می‌شود و در صورت تشکیل پرونده پس از این مدت، ممکن است قرار موقوفی تعقیب صادر شود.

    با در نظر گرفتن این نکته که تغییر کاربری به عنوان جرم مستمر محسوب می‌شود و مرور زمان در این مورد اثری ندارد، از استناد به اصل ۱۶۷ قانونی اساسی و عدم تعریف قوانین جرم آنی و مستمر و جرم استمراری صرف نظر می‌شود. این موضوع نیازمند به انطباق با دیدگاه‌های حقوقی ارائه شده توسط علمای حقوق در ایران و فرانسه است.

    عکس چه سالی دقیقا برای ما کاربرد دارد

    برای اینکه بدانید دقیقا چه میزان سابقه بنا برای شما کاربرد دارد باید این نکته را در نظر بگیرید که در مورد جرم عملیات ساختمانی بدون پروانه، اگر ساختمان شروع شود، از لحظه شروع اقدامات ساختمانی تا پایان کار، جرم شناخته می‌شود و هر اقدام ساختمانی بدون اجازه به عنوان جرم تکراری در نظر گرفته می‌شود. پس از اتمام کارها، جرم به عنوان جرم استمرار یافته در نظر گرفته می‌شود و شروع مرور زمان در این مورد از لحظه اتمام کارها شروع می‌شود.

    به منظور تمیز جرم آنی از جرم مستمر، نیاز است که جرم مستمر از جرم دائم تمییز داده شود. جرم دائم (یا استمرار یافته) ممکن است در مدت کوتاهی تحقق یابد اما با وجود خاتمه پذیرفتن عمل جزایی، به طول می‌انجامد، مانند مرتفع کردن دیواری برخلاف مقررات جزایی. انجام چنین جرمی، با وجود مدت زمان کوتاهی که در آن انجام می‌شود، ممکن است دارای مدتی دوام باشد. در نتیجه، مرور زمان در مورد جرم دائم از زمانی که جرم تحقق یافته است آغاز می‌شود.

    ذکر این نکات حقوقی در یک وبسایت نقشه برداری

    در کل، جرم تا زمانی که ارکان مادی و معنوی آن باقی باشند، به عنوان جرم مستمر در نظر گرفته می‌شود و مرور زمان از زمانی که این ارکان از بین می‌روند و آثار قابل مشاهده‌ای از جرم باقی نماند، آغاز می‌شود و محاسبه می‌شود.

    البته این نکات تقریبا حقوقی بودند و کمی از مبحث اصلی این وبسایت که خدمات نقشه برداری ارائه میدهد خارج شد اما قطعا برای دانستن این نکات جهت تهیه عکس های سه سال اخیر لازم بود. برای داشتن عکسهای ماهواره ای ابتدا مختصات یا لوکیشن محل مد نظرتان را برای ما ارسال بفرمایید تا بررسی شود که چه سالهایی عکس ماهواره ای یا عکسبرداری هوایی انجام شده تا بتوانیم در خدمتتان باشیم

    برای تهیه و خرید عکس های هوایی قدیمی که توسط سازمان نقشه برداری یا سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح (ارتش) گرفته شده نیز میتوانیم در خدمت شما باشیم که در همین مورد نیز میتوانید مختصات یا نقشه یو تی ام خود را برای ما ارسال بفرمایید. انواع شبکه های اجتماعی و پیام رسان های داخلی و خارجی مثل واتسپ و تلگرام و ایتا و روبیکا با شماره ۰۹۱۲۰۹۱۸۸۱۸ در اختیار شماست که این مختصات را برای ما ارسال بفرمایید.

    عکس هوایی برای جلوگیری زا تخریب

    با کمترین هزینه میتوانید از وارد شدن خسارات سنگین به ملک تازه ساز خود جلوگیری نمایید که به همین منظور ما در خدمت شما هستیم. در برخی موارد قانون هایی وجود دارد که میتوان به راحتی از تبصره هایشان استفاده کرد و یکی از این تبصره ها همین گذشتن سه سال از سابقه بنا میباشد که میتواند از وارد شدن خسارات مالی جلوگیری کند.

    عکس هوایی برای جهاد کشاورزی

    حادثه خبر نمیکند و ممکن است یک لحظه به خود بیایید و جهاد کشاورزی را در کنار خانه باغ خود ببینید که مشغول تخریب ملکی است که حتی سه سال از سابقه آن گذشته است لذا بدین منظور امروز پیشگیری کردن بهتر از فرداست و همین امروز نسبت به تهیه این عکسها اقدام نمایید.

    عکس هوایی سه سال پیش

    احتمال اینکه منطقه شما عکس هوایی ۳ سال اخیر را داشته باشد با توجه به آپدیت هایی که در ماهواره های عکسبرداری شاهد هستیم زیاد است اما ممکن است که در برخی موارد این عکسها با محدودیت هایی در مناطق خاصی همراه باشند که به منظور چک کردن این امر هم ما در خدمت شما عزیزان خواهیم بود.

    عکس هوایی قدمت بنا

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۱۱ رای

    Leave A Comment